مجله اکتیو:آموزش مهارت های فردی و اجتماعی

اهمیت روش خواب خوب برای کودکان –

هم اکنون مقالات سلامت روان را در سایت دنیای خوب زندگی میخوانید.این مقالات برگرفته از منابع خارجی و روز می باشد و توسط این سایت ترجمه و برای شما سروران گرامی نمایش داده می شود.میتوانید نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق فرم ارسال نظرات در انتهای این مقاله برای دوستان خود به اشتراک بگذارید شاد و پیروز باشید.

بهداشت خواب، که شامل شیوه هایی مانند ارائه یک محیط آرام و آرام خواب است یا خواندن قبل از خواب برای کمک به باز کردن بچه ها، به طور فزاینده ای در بین والدین به دنبال اطمینان از استراحت شبانه روزانه آنها است. اما آیا این شیوه ها همه آنها را ترک می کنند؟ دانشگاه بریتیش کلمبیا، کارشناس خواب و استاد پرستاری Wendy Hall به تازگی بررسی جدیدترین مطالعات را برای بررسی انجام داده است.

“سلامت خواب خوب کودکان بهترین شانس دریافت روزانه کافی و سالم را دارد و خواب سالم برای پیشرفت رشد و پیشرفت کودکان حیاتی است.” “تحقیقات به ما می گوید که بچه هایی که به اندازه کافی خواب را به طور صحیح نمی پذیرند، بیشتر در معرض مشکلات در مدرسه و آرام تر از همسالانشان هستند که به اندازه کافی در حال خواب هستند.”

آکادمی پزشکی خواب آمریکا توصیه می کند میزان خواب زیر بر اساس گروه سنی:

  • 4 تا 12 ماه – 12 تا 16 ساعت
  • 1 تا 2 سال – 11 تا 14 ساعت
  • 3 تا 5 سال – 10 تا 13 ساعت
  • 6 تا 12 سال – 9 تا 12 ساعت
  • 13 تا 18 سال – 8 تا 10 ساعت

بررسی UBC به طور سیستماتیک تجزیه و تحلیل شواهد بهداشت در سراسر کشورهای مختلف و فرهنگ، و در 44 مطالعات از 16 کشور honed. تمرکز بر روی چهار گروه سنی به ویژه: نوزادان و کودکان نوپا (چهار تا دو سال)، کودکان پیش دبستانی (سه تا پنج سال)، کودکان مدرسه ای (6 تا 12 ساله) و نوجوانان (13 تا 18 سال). این مطالعات نزدیک به 300،000 کودک در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا حضور داشتند.

“ما بر این باوریم که به خوبی در مورد شیوه های بهداشتی ویژه ای برای بچه های جوان و بچه های مدرسه ای یافت می شود: باردار شدن به طور منظم، خواندن قبل از خواب، داشتن یک اتاق خواب آرام و آرامش بخش – که در آن شما فرصت های خود را برای خوابیدن به آنها می دهید هال گفت: “اگر آنها از وسط شب بیدار شوند، دوباره به خواب میروند.”

حتی برای بچه های بزرگتر، نگه داشتن یک ساعت خواب منظم بسیار مهم بود. این بررسی مقالاتی را نشان داد که نشان داد نوجوانانی که والدین آنها دستورالعمل های دقیق در مورد خوابشان بهتر از بچه ها که پدر و مادرشان هیچ دستورالعملی را تنظیم نکرده بودند، تنظیم شد.

هال و همکارانش، الیزابت Nethery، دانشجوی دکتری پرستاری در UBC، مدرک گسترده ای را برای محدود کردن استفاده از فناوری قبل از خواب یا در طول شب که بچه ها به خواب می شوند، یافت. مطالعات انجام شده در ژاپن، نیوزیلند و ایالات متحده نشان داد که کودکان بیشتر در معرض قرار گرفتن در معرض رسانه های الکترونیکی در هنگام خواب بودند، یعنی خواب کمتری داشتند.

هال گفت: “یک مشکل بزرگ با کودکان مدرسه ای این است که آنها می توانند زمان زیادی برای خوابیدن بگذارند، بنابراین اجتناب از فعالیت هایی مانند بازی کردن بازی های ویدئویی یا تماشای فیلم های هیجان انگیز قبل از خواب مهم است.”

بسیاری از مطالعات همچنین به اهمیت روال ها به طور کلی اشاره کرده اند. مطالعه در نیوزیلند نشان داد که زمان شام خانواده برای کمک به نوجوانان در خواب بسیار مهم است.

اطلاعات ارائه شده توسط مطالعات چینی و یک مطالعه کره ای مربوط به مدت زمان خواب کوتاه کودکان و نوجوانان تا زمان خواب طولانی بین خانه و مدرسه و مقدار زیادی از تکالیف شبانه است. هال می گوید با توجه به اینکه بچه های بیشتری با رفت و آمد های طولانی و مقادیر رو به رشد مدرسه کار می کنند، این موضوع مهم در زمینه تحصیلات آینده در آمریکای شمالی است.

به طور شگفت انگیز، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد استفاده کافئین قبل از خواب به خواب کم است. به نظر می رسد کل مصرف در طول روز مهم است.

در حالی که هال گفت مطالعات بیشتری برای بررسی تأثیر برخی عوامل بهداشتی خواب بر کیفیت خواب مورد نیاز است، او هنوز هم قویا توصیه می کند که والدین حتی برای بچه های بزرگتر از خواب بیدار شوند و چیزهایی مانند نشستن برای شام خانوادگی، ایجاد مراسم خاص مانند خواندن قبل از خواب، و محدود کردن زمان صفحه نمایش به همان اندازه که ممکن است.

آموزش و پرورش خواب می تواند بخشی از برنامه های مدرسه را تشکیل دهد. “یک پروژه در یک مدرسه مونترال وجود داشت که هرکدام در طراحی و اجرای مدیتیشن خواب دخیل بودند- اصلی، معلمان، والدین، بچه ها و حتی شورای مشورت والدین. مداخله موثر بود زیرا همه در هیئت مدیره و درگیر بودند از ابتدا.”

.
گردآوری و ترجمه:بخش سلامت روان دنیای خوب زندگی
منبع:sciencedaily.com

مرور بیشتر...

0

دیدگاهی بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

چهارده + سیزده =