مجله اکتیو:آموزش مهارت های فردی و اجتماعی

دانشمندان مکانیسم یادآوری – و فراموش کردن – در مگس میوه –

هم اکنون مقالات سلامت روان را در سایت دنیای خوب زندگی میخوانید.این مقالات برگرفته از منابع خارجی و روز می باشد و توسط این سایت ترجمه و برای شما سروران گرامی نمایش داده می شود.میتوانید نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق فرم ارسال نظرات در انتهای این مقاله برای دوستان خود به اشتراک بگذارید شاد و پیروز باشید.

این عبارتی رایج است که می گویند مغز شما کامل است. اگرچه مغز به معنای واقعی کلمه پر نمیشود، در سالهای اخیر محققان کشف کردهاند که مغز گاهی اوقات حافظههای قدیمی را برای اخذ خاطرات قدیمی از بین میبرد.

در حال حاضر، تیم تحقیقاتی Scripps برای اولین بار مکانیسم فیزیولوژیکی را که حافظه شکل می گیرد و سپس فراموش می شود، نشان داده است. این تحقیق که در مگس میوه انجام شد، به تغییرات سیناپسی که در طول یادگیری و فراموشی اتفاق می افتد نگاه کرد. محققان دریافتند که یک نورون دوپامین تنها می تواند روند یادگیری و فراموشی را به وجود آورد. این مطالعه در گزارش های سلولی.

نخستین نویسنده جاکوب بری، PhD، یک متخصص مدیترانهای در گروه علوم اعصاب در محوطه دانشگاه فلورانس تحقیقاتی اسکریپس می گوید: “ما بر این باوریم که این سیستم برای حذف خاطراتی که اهمیت کمتری دارند و لزوما به مدت طولانی نمی گذرد، راه اندازی شده است. “من آن را زیبا می دانم که همه این کارها با همان نورون انجام می شود. مقاله ما دقیقا مشخص می کند که چگونه این به دست می آید.”

برای شناخت حافظه در مگس، حشرات موظف هستند بوی خاصی را با شوک الکتریکی مرتبط سازند. هنگامی که آنها آموزش دیده اند، دانشمندان متوجه می شوند که پس از آن بو را از بین می برند، که تأیید می کند که حافظه ساخته شده است. با نظارت بر فعالیت نورون در مغز قبل و پس از فرآیند تهویه، دانشمندان می توانند در نگاهی به پایه های فیزیولوژیکی تشکیل حافظه قرار گیرند.

در کار قبلی، تیم تحقیقاتی اسکریپس نشان داد که مدارهای خاص dopaminergic وجود دارد که در شکل گیری حافظه و حذف خاطرات نقش دارند. در تحقیق حاضر، محققان از تکنیک های تصویربرداری استفاده می کردند تا جزئیات بیشتری را در روند بررسی کنند. آنها کشف کردند هنگامی که یک حافظه رفتاری تخریب می شود، تغییرات سلولی که در طول فرایند یادگیری ایجاد شده است، توسط همان نورون دوپامین که باعث ایجاد تغییرات در وهله اول شده است، معکوس شده است.

محققان همچنین دریافتند هنگامی که این نورون دوپامین به استخدام یک حافظه جدید تبدیل می شود، آن را نیز برای تخریب خاطرات قدیمی تر کار می کند. Berry می گوید: “هر زمان که چیزی جدید یاد می گیرید، به طور همزمان یک حافظه جدید را تشکیل می دهید در حالی که به طور بالقوه مداخله می کند یا پاک می کند.” “این اقدام متعادل بسیار مهم است که شما را از داشتن بیش از حد جلوگیری می کند.”

“برای چندین دهه، دانشمندان علوم اعصاب در حال مطالعه یادگیری و حافظه بر روی اینکه مغز اطلاعات را به دست می آورد و چگونه اطلاعات ساخته شده به عنوان یک حافظه پایدار ساخته شده است، فرآیندی به نام تثبیت حافظه” متمرکز است. “رون دیویس، استاد و رئیس صندلی گروه علوم اعصاب در تحقیقات اسکریپس. “به تازگی دانشمندان علوم اعصاب متوجه اهمیت فراموش کردن فعال شده اند و شروع به بازتولید فرایندهایی کرده اند که مغز را فراموش می کنند.”

بری اضافه می کند که این فرآیند یادگیری و فراموشی کمک می کند تا به توضیح تداخل برگشت پذیر، یک مشاهده معمول در روانشناسی کمک کند. تداخل یکپارچه، شرایطی را که اطلاعات جدیدتر در تلاش برای فراخوانی اطلاعات قدیمی تر می شود، توصیف می کند – برای مثال، نام رئیس فعلی خود را با رئیس سابق خود تماس بگیرید.

اگر چه تحقیقات در مگس میوه انجام شده است، محققان انتظار دارند که یافته های مربوط به ارگانیسم های بالاتر، از جمله انسان باشد. بری می گوید: “Evolution بسیاری از پروسه های مهم مانند این را خیلی زود اجرا کرد، بنابراین ارتباط بسیار زیادی با مطالعه این مسیرهای سیناپسی در موجودات ساده تر وجود دارد.”

“مطالعه ای که به وسیله بری انجام می شود، نه تنها بینش های جدیدی را در مورد مکانیزم های مغز برای فراموش شدن فعال فراهم می کند، بلکه نمونه ی فوق العاده ای را در مورد عملکرد مغز از حیوانات آزمایشگاهی مانند میوه ها، Drosophila، “دیویس اضافه می کند.

درک فرآیندهای یادآوری و فراموشی – و به طور بالقوه نحوه دستکاری آنها – دارای پیامدهای متعددی برای انسان است. برای شرایطی مانند اعتیاد به مواد مخدر یا اختلال استرس پس از سانحه، ممکن است مفید باشد که رویکردهایی را ایجاد کند که می توانند فراموش کردن فعال را افزایش دهند. از سوی دیگر، بهبود حافظه، می تواند به درمان زوال عقل و دیگر انواع از دست دادن حافظه کمک کند.

علاوه بر دیویس و بری، آنا فان، دانشیار تحقیق اسکریپس، به این مقاله کمک کرد، یادگیری متقابل دوپامین نورون و فراموش کردن آن از طریق مدولاسیون دو طرفه یک حافظه ردیابی. این مطالعه توسط موسسه ملی بهداشت حمایت شد (کمک 4R37NS019904-33، 4R01NS052351-10، و 5R35NS097224-02).

.
گردآوری و ترجمه:بخش سلامت روان دنیای خوب زندگی
منبع:sciencedaily.com

مرور بیشتر...

0

دیدگاهی بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

یک × 5 =