مقالات

ریاضی در مورد تحسین، خلاقیت و سرگرم کننده است، بنابراین اجازه دهید آن را به آن آموزش

مقالات علمی با ترجمه مستقیم سایت بزرگ دنیای خوب زندگی

ریاضی در مورد تحسین، خلاقیت و سرگرم کننده است، بنابراین اجازه دهید آن را به آن آموزش

نویسنده، پیتر تیلور، در سمت راست، در یک کلاس ریاضی در کلاس 11th لسگارد در اتاوا، 2018 است. اعتبار: ان آردن، نویسنده

عاشقان عجایب آلیس به تازگی جشن سالگرد داستان را از طریق رویدادهای خلاقانه مانند بازی با پازل و زمان – و نمایشگاه آلیس در کسب و کار را جشن گرفتند. کتاب کودکان اصلی 1865 ماجراهای آلیس در سرزمین عجایببا استفاده از تخیل ریاضیدان، تحقق بخشیدن به اکتشاف و سرگرمی ادامه دارد.

اما آیا ارتباط بین ریاضیات و خلاقیت در مدارس وجود دارد؟ بسیاری از بحث در سراسر جهان غرب توسط هر دو کارشناس و مردم تأیید شده است که نیاز به احیای ریاضیات دبیرستان دارد: منتقدان می گویند که این تجربه برای اغلب دانش آموزان خسته کننده یا بی معنی است. کارشناسان در مورد علاقه عمومی و تصمیم گیری می گویند که دانش آموزان نیاز به مهارت در تفکر انتقادی، خلاقیت، ارتباط و همکاری دارند.

ریاضیدانان، فیلسوفان و معلمان نیز در هیجان و انرژی بیان خلاق، با اختراع و معجزه، و حتی با آنچه می توان با یادگیری عاشقانه نامیده می شود، علاقمند است.

ریاضیات همه ویژگی های پاراگراف بالا را دارد، بنابراین به نظر می رسد که چیزی که ما در ریاضیات در دبیرستان داریم، خود ریاضی است.

من اکنون با همکارانم در دانشگاه کوئین و دانشگاه اتاوا همکاری می کنم تا برنامه RabbitMath را توسعه دهند که برنامه ریاضی در سطح بالا در دبیرستان است تا دانش آموزان بتوانند خلاقانه با سطح بالایی از مشارکت شخصی کار کنند. آماده سازی من برای این 40 سال است که با معلمان کلاس های دبیرستان کار می کنم.

همراه با نمرات 11 و 12 معلمان ریاضی، ما در طی چند سال آینده این رویکرد را امتحان خواهیم کرد.

رمان های ورزشی

هنگامی که دانشجویان ادبیات، درام و یا هنرهای خلاق را در دبیرستان مطالعه می کنند، برنامه درسی بر آنچه که می تواند به عنوان آثار پیشرفته هنر شناخته شود، در پاسخ به مبارزات زندگی و پیروزی ها ایجاد شده است.

اما اکنون در ریاضیات مدرسه، این به ندرت مورد است: دانش آموزان با پروژه های بزرگ در ارتباط نیست که در آن ریاضیدانان حرفه ای با مشکلات جهان روبرو هستند و یا اسرار جهان را کشف می کنند.

جو بولر، ریاضیدان دانشکده تحصیلات تکمیلی استنفورد می گوید: "شکاف گسترده ای بین ریاضیات واقعی و ریاضیات مدرسه در قلب مشکلات ریاضی است که ما در آموزش مدرسه با آن مواجه هستیم."

در مورد ریاضیات، Boaler اشاره می کند: "دانش آموزان معمولا می گویند آنها موضوع محاسبات، رویه ها، قوانین هستند، اما زمانی که ما از ریاضی دانان می خواهیم ریاضیات، آنها می گویند که این مطالعه از الگوهای زیبایی شناسی، یک موضوع خلاق و زیبا است.

او اشاره می کند که همان شکاف نمی تواند دیده شود، اگر مردم از دانش آموزان و استادان ادبیات انگلیسی در مورد ادبیات بپرسند.

در فرایند ایجاد یک رویکرد RabbitMath، وقتی که اعضای تیم آنها را جذاب و هوش و تخیل خود را به چالش می کشد، مشکالت یا فعالیت ها گنجانده شده است. پس از شباهت ها با ادبیات، ما مدل هایی را که با رمان های ریاضی کار می کنیم، می خوانیم.

ریاضی در مورد تحسین، خلاقیت و سرگرم کننده است، بنابراین اجازه دهید آن را به آن آموزش

RabbitMath بر تحلیل ساختارهای پیچیده تمرکز دارد. دانش آموزانی که در برنامه درسی شرکت می کنند در ارائه «داستان های ریاضی» شرکت خواهند کرد. "اعتبار: RabbitMath، عکس توسط Skyepaphora

به عنوان مثال، یک پروژه دانشجویان را برای کار با جزر و مد در اقیانوس دعوت می کند. پیدا کردن یک دوره هیجان انگیز با شکوه مانند تاثیر ماه این ارتفاع بالا در حرکت قوی جزر و مدی در خلیج Vondi خواهد بود.

مشارکت دانشجویی

در دهه 1970، دانشمند ریاضی و فوق تخصص در موسسه فناوری ماساچوست، سیمور پابرت، در فصل فنی گفت که دانش آموزان، مانند هنرمندان بالغ، در کار اهمیت شخصی دخیل بودند. هدف پاپرت این بود که می توانست یک چیز را برای دانش آموز ریاضی بگوید.

در سال 2013 وقتی که حسابرس داخلی برنامه درام در کوئینز بودم، تجربه موازی در سال 2013 داشتم. من علاقه شدید به دانشجویان خلاق را تحت تأثیر قرار دادم؛ آنها آماده نمایش عملکرد بودند. آنها همه بازیگران نبودند: آنها خوانندگان، نوازندگان، نویسندگان، آهنگسازان، مدیران و تکنسین ها بودند.

در مدل برنامه درسی Papert، دانش آموزان با توانایی ها و منافع متفاوت در پروژه ها کار می کنند، مشارکت در مشکلات، استراتژی ها و نتایج.

او به عنوان یک رهبر جهانی در زمینه علوم رایانه، توضیح داد که دانش آموزان می توانند به طور مستقیم از طریق فن آوری های دیجیتالی به پروسه های طراحی و ساخت و ساز دسترسی پیدا کنند. پاپرت از لوگو کامپیوتر سیستم خود برای این رابط فنی استفاده می کند. LOGO در محدوده محدود بود، اما ایده Papert بود جلوتر از برنامه.

دانش آموزان کلاس RabbitMath با استفاده از زبان برنامه نویسی Python با یکدیگر کار خواهند کرد تا نمودارها و انیمیشن های خود را برای درک بهتر تجربیاتشان با چشمه ها، فریم ها، آینه ها و موسیقی ایجاد کنند. آنها فیلم هایی تولید می کنند که می توانند به همکلاسی خود توضیح دهند که معماری پیشرفته چگونه کار می کند.

امروزه فناوری، اینترنت، جبر کامپیوتری و برنامه ریزی ریاضی فرصت های مشارکت مستقیم در طراحی و ساخت را فراهم می کنند – دقیقا همان چیزی است که Papert می خواست. پلت فرم RabbitMath Jupyter Notebook است، که به طور مستقیم از LOGO است.

مهارت فنی

برای سال های بسیاری، پیشرفت واقعی در تدریس ریاضیات در مدارس شده است توسط رویارویی پوچ بین ریاضیات به اصطلاح "سنتی" و "کشف" مانع است. سابق با امکانات فنی و نهایی مربوط به مهارت های تحقیق و تحقیق در ارتباط است.

هیچ تعارضی میان این دو وجود ندارد. در حقیقت آنها نسبتا خوب یکدیگر را پشتیبانی می کنند. هر تلاش انسانی پیشرفته، از انجام ارکستر سمفونیک تا قرار دادن ماهواره ای در مدار، ماهیت تکمیلی امکانات هنری و تحقیقات خلاق را درک می کند.

"Keith Devlin، ریاضیدان دانشگاه استنفورد،" انعطاف پذیری و انعطاف پذیری در اعداد، حس عدالت و توانایی استفاده از ریاضی روان برای مذاکره و مقایسه "را به والدین توصیه می کند تا اطمینان حاصل شود که فرزند خود را از شماره تلفن های او می پرسد. اما برای دانش آموزانی که در زمینه علم، فن آوری یا مهندسی مشغول به تحصیل هستند، این کافی نیست. آنها نیاز به درک عمیق از هر یک از این روش ها و مفاهیم که بر آنها تکیه می کنند، توانایی تجزیه و تحلیل و کار با سیستم های پیچیده است.

جداسازی ریاضیات در مدارس متوسطه یک سیستم زیست محیطی غنی با توانایی ها، توانایی ها، اهداف و خواص متفاوت است.

هدف معلم باید ایجاد یک ترکیب متنوع از دانش آموزان برای همکاری در جداسازی ریاضیات در شیوه خلاقانه و شدید، مانند دانش آموزان در یک برنامه درام، و یا همان شور و شوق شخصی که ممکن است آنها را برای نوشتن داستان.


تغییر نگرش دانشجویان نسبت به ریاضیات نمرات آزمون را بهبود می بخشد


ارسال شده توسط
مکالمه




این مقاله از The Conversation تحت مجوز Creative Commons منتشر شده است. مقاله اصلی را بخوانید.مکالمه

استناد:
ریاضیات مربوط به تحسین، خلاقیت و سرگرم کننده است، به همین جهت اجازه دهید آن را به این طریق آموزش دهیم (2019، 18 ژوئیه)
دریافت شده در تاریخ 18 جولای 2019
از https://phys.org/news/2019-07-mathematics-creativity-fun.html

این سند حق کپی رایت است بجز هر معامله عادلانه برای مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ
قسمت ممکن است بدون اجازه کتبی تولید شود. محتوا فقط برای مقاصد اطلاعاتی ارائه می شود

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن