مجله اکتیو:آموزش مهارت های فردی و اجتماعی

شاهد خشونت در دبیرستان به عنوان بدبختی –

هم اکنون مقالات سلامت روان را در سایت دنیای خوب زندگی میخوانید.این مقالات برگرفته از منابع خارجی و روز می باشد و توسط این سایت ترجمه و برای شما سروران گرامی نمایش داده می شود.میتوانید نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق فرم ارسال نظرات در انتهای این مقاله برای دوستان خود به اشتراک بگذارید شاد و پیروز باشید.

دانش آموزانی که شاهد خشونت در مدرسه در سن 13 سالگی هستند، در معرض آسیب های روانی-اجتماعی و تحصیلی در سن 15 سالگی هستند، طبق یک مطالعه طولی جدید توسط محققان دانشگاه Université de Montréal با همکاران خود در بلژیک و فرانسه.

در این مطالعه، که امروز منتشر شده در مجله اپیدمیولوژی و بهداشت جامعه، میشل Janosz از دانشکده روانشناسی UdeM و تیم بین المللی او نگاهی به گروه تقسیم شده نزدیک به 4،000 دانش آموزان دبیرستان کبک. محققان با بررسی آماری رابطه بین شاهد خشونت مدرسه در کلاس 8 و رفتارهای ضد اجتماعی (مصرف مواد مخدر، جرم و جنایت)، اضطراب اجتماعی، علائم افسردگی و تعدیل تحصیلی (موفقیت تحصیلی، مشارکت) در درجه 10 مورد مقایسه قرار گرفتند. سهم نسبی انواع مختلف شاهد خشونت مدارس و مقایسۀ آنها با خشونت مستمر در بلندمدت است.

“مطالعات قبلی مظنون به این بود که نوجوانانی که شاهد خشونت هستند ممکن است در معرض خطر مشکلات روانشناختی بعد از آسیب قرار گیرند، اما آنها نمیتوانند مانع از اینکه دانشآموزان اثرات جانبیشان قبلا چنین مشکلی را پیش از این داشته باشند، گفت:” Janosz اشاره کرد.

“کوهورت کبک، ایده آل بود؛ زیرا قبل از اینکه شاهد خشونت باشد، اطلاعات روانشناختی در مورد دانشجویان داشته باشیم، و این واقعا از لحاظ سختگیرانه تفاوت علمی دارد.” تداخل کمتری از مخالفان و سایر توضیحات قابل قبول وجود دارد. علاوه بر این، ما توانستیم با دانش آموزان چند سال بعد پیروی کنیم – یک مزیت بزرگ. “

لیندا پاگانی، یکی از استادان دانشکده روانشناسی، افزود: “چندین پیام خصوصی به خانه ها وجود داشت. اولا شاهد خشونت مدرسه در کلاس 8 پیش بینی کرد که نقص در درجه 10 در درجه اول قرار بگیرد. دوم، اثرات جانبازان بسیار شبیه به که به طور مستقیم توسط خشونت مورد آزار و اذیت قرار می گیرد. “

اشکال مختلف خشونت

در مطالعه خود محققان انواع مختلفی از خشونت را مورد بررسی قرار دادند. شاهد خشونت عمده (حملات فیزیکی، حمل سلاح) با استفاده از مواد مخدر و مجرمان بعدا همراه بود. این اثر برای خشونت پنهانی یا لختی (سرقت و خرابکاری) یکسان بود. از سوی دیگر، شاهد خشونت جزئی (تهدید و توهین) پیش بینی افزایش مصرف مواد مخدر، اضطراب اجتماعی، علائم افسردگی و کاهش مشارکت و مشارکت در مدرسه را افزایش داد.

Janosz گفت: “بیشتر دانشجویان شاهد خشونت بوده اند. “واضح است که رویکردهای پیشگیری و مداخله باید شاهدان و قربانیان و مجرمان را شامل شوند و تمام اشکال خشونت مدارس را هدف قرار دهند. البته روابط خانوادگی و اجتماعی فعالانه حمایت از منابع مهم برای تسهیل استراتژی های مقابله پس از در معرض وقایع مربوط به آن است آسیب روحی و جسمی ایجاد می کند و همچنین باعث کاهش حساسیت عاطفی به خشونت می شود و همچنین به رفتار خشونت آمیز در جوانان کمک می کند. “

او ادامه داد: “ما بر این باوریم که برنامه های مداخله پس از خشونت از یک رویکرد مبتنی بر جمعیت بهره مند می شود که موجب تشویق و عادت دادن نگرانی به دیگران و عدم تحمل عدم احترام می شود. مهمتر از همه، مدارس باید تلاش کنند تا دانش آموزان پیشین را که مستقیما درگیر اعمال مدارس باید بدانند که درگیری های دانشجویان از بین می رود و جوانان می توانند آن را به عنوان ترویج خودمحور در هزینه های رفاه اجتماع تفسیر کنند. هیچ کس نباید احساس قدرت کند. “

منبع این مقاله:

مواد ارائه شده توسط دانشگاه مونترال. توجه: محتوا را می توان برای سبک و طول ویرایش کرد.

.
گردآوری و ترجمه:بخش سلامت روان دنیای خوب زندگی
منبع:sciencedaily.com

مرور بیشتر...

0

دیدگاهی بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

17 + ده =