مقالات

شرکت های حمل و نقل به دنبال قایقرانی به آینده هستند

مقالات علمی با ترجمه مستقیم سایت بزرگ دنیای خوب زندگی

انرژی رصدگر هیدروژن ، در تاریخ 3 اکتبر 2019 در تیمز در لندن ، از بادبانهای نیروی دریایی فرانسه استفاده می کند.

انرژی رصدگر هیدروژن ، در تیمز در لندن در تاریخ 3 اکتبر 2019 ، از بادبان های شرکت طراحی دریایی فرانسه VPLP استفاده می کند. کشتی های مشابهی قرار است روی یک کشتی باری جدید برای سازنده موشک های اروپایی Ariane قایقرانی کنند.

شرکت های حمل و نقل جهانی تحت فشار برای کاهش انتشار کربن ، در حال آزمایش با یک فناوری قدیمی هستند: بادبان برای مهار باد اقیانوس ها و کاهش وابستگی به سوخت های گران قیمت.

معمار دریایی فرانسه ، مارك ون بتیگهایم گفت: "پنج سال پیش ، این پروژه ها ما را از امنیت خارج می كردند."

وی گفت: "اکنون صاحبان کشتی به ما گوش می دهند."

طراحی شرکت وی ، VPLP ، توسط گروه موشکی اروپا Ariane Group برای یک کشتی دریانوردی مجهز به حمل قطعات یدکی برای پرتاب جدید آن Ariane 6 به گویان فرانسه از سال 2022 انتخاب شد.

این کشتی به چهار بادبان بزرگ مستطیل شکل در ارتفاع 30 متر (100 فوت) مجهز خواهد شد که یک موتور را تکمیل کرده و میزان مصرف سوخت را حدود 30 درصد کاهش می دهد.

این ممکن است برای اولین بار نباشد ، اما نوین شروع فرانسوی در ماه ژوئیه اعلام کرد که امسال ساخت یک شرکت حمل و نقل دریانوردی را آغاز می کند تا تا پایان سال 2021 راه اندازی شود.

ژان زانوتینی ، مدیر عامل شرکت نولین ، در دفتر خود در نانت ، غربی فرانسه گفت: "ما 5000 سال تجربه بادبانی داریم."

تاکنون این شرکت سفارشات از سه مشتری از جمله خودروساز فرانسوی رنو را دارد.

اما استفاده از باد برای دستیابی به اهداف کربن به همان اندازه ساخت قایق های جدید یا جعل بادبان در کشتی های موجود نیست ، همانطور که قبلاً برخی از دارندگان کشتی این کار را انجام داده اند.

زانوتینی گفت: "کشتی 136 متری ما 30 درصد بیشتر از کشتی های موجود هزینه دارد ، اما ما با 80 تا 90 درصد سوخت کمتری را جبران می کنیم."

کشتی های بادی نیز کندتر هستند – فرایندی دشوار برای برخی از صاحبان کشتی و مشتریانی که می خواهند مواد اولیه و محموله ها را در اسرع وقت حمل کنند.

"همه چیز در حال گذار است"

اپراتورهای 60 تا 90،000 تانکر نفتی ، تانکرهای حمل بار فله ، کشتی و سایر کشتی های باربری بزرگ که در دریا قایقرانی می کنند ، با قوانین سختگیرانه تر از آلودگی ، برای جایگزین کردن سوخت نفت تلاش می کنند.

به گفته کارشناسان این صنعت ، حدود 3 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای را ایجاد می کند که باعث گرم شدن کره زمین در سراسر جهان می شود ، اگر اتفاقی نیفتد ممکن است تا سال 2050 به 17 درصد برسد.

باد: آینده حمل و نقل؟

مجبور به نوآوری در جهت کاهش تولید آلاینده های بسیار آلوده ، صنعت کشتیرانی به دنبال گزینه های دیگری برای سوخت سوخت سنگین مکمل موتور کشتی است

همچنین ، از اول ژانویه ، طبق گواهینامه های جدید IMO ، سطح گوگرد هوا در سوخت های دریایی باید کمتر از 0.5 درصد باشد ، که امروز افت 3.5٪ از آن شدید است.

این شرکت ها را مجبور می کند که به دنبال سوخت های تمیز و گران تر و یا سرمایه گذاری در "دستگاه های تصفیه" برای فیلتر کردن گوگرد از دودکش ها باشند.

گاوین آلرایت ، دبیر انجمن بین المللی بادهای بادی در لندن گفت: "همه چیز برای تصرف در دسترس است ، همه چیز در حال گذار است."

گروه وی در این ماه کنفرانس بادی را در موسسه رویال مهندسان دریایی در لندن ، پرتاب سنگ از میدان ترافالگار و مجسمه افسر دریایی مشهور انگلیس ، هوراتیو نلسون برگزار کرد.

آلرایت گفت: "حتی اگر قایقرانی به قرن ها بازگردد ، اکثریت قریب به اتفاق فن آوری ها و مواد از قرن 21 هستند. آنها تقریباً کاملاً خودکار و دارای یک کامپیوتر هستند."

در کنار بادبان ، برخی از شرکت ها بادبادکهای عظیمی را طراحی کردند که کشتی های باری را به رغم تعداد معدود اپراتورهایی که این سیستم را پذیرفته اند ، می کشند.

& # 39؛ شانس & # 39؛

گزینه دیگر استفاده از "روتورهای فلتنر" مانند آنهایی است که توسط نورسپاور در فنلاند ساخته شده است ، که از فن آوری توسعه یافته توسط مهندسان آلمانی در دهه 1920 استفاده می کند.

ستون های طولانی روی کشتی نصب شده و چرخانده شده اند و منجر به بلند کردن آسانسور می شوند که هنگام برخورد بادی عمودی ، کشتی را به جلو سوق می دهد.

فیل باکری ، نماینده نورسپاور در کنفرانس لندن گفت: ستون ها می توانند در عرض چند ساعت برطرف شوند و می توانند 5 تا 10 درصد مصرف سوخت را کاهش دهند.

وی به شرکت کنندگان گفت: "سرمایه گذاری طی سه تا هشت سال پرداخت می شود."

تا به امروز ، ون های Norsepower فقط در دو کشتی باربری و کشتی وایکینگ گریس بین فنلاند و سوئد استفاده می شوند.

اما طرفداران باد می گویند قوانین سخت تر آلودگی – از جمله مالیات گسترده تر بر انتشار کربن – شرکت های حمل و نقل را مجبور به پاکسازی مشاغل خود می کند.

ون بیتیجم گفت: "مردم فقط وقتی مجبور می شوند چنین کاری را تغییر دهند."

وی گفت: "ما باید راه حل هایی را پیدا کنیم تا آنچه که صاحبان کشتی به عنوان یک محدودیت امروزه می بینند ، یک فرصت محسوب شود و باعث شود آنها خواستار تغییر باشند."


صنعت دریایی به دنبال راه حل هایی برای کاهش آلودگی است


© 2019 AFP

استناد:
شرکت های حمل و نقل به نظر می رسند تا به آینده (2019 ، 21 اکتبر) قایقرانی کنند
برگرفته در 21 اکتبر 2019
از https://phys.org/news/2019-10-shipping-firms-future.html

این سند مشمول حق چاپ است. جدا از هرگونه معاملات منصفانه به منظور مطالعه و تحقیق خود ، خیر
بخشی را می توان بدون اجازه کتبی تکثیر کرد. محتوا فقط برای اهداف اطلاعاتی ارائه می شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن