مقالات

کودکان به مکانی برای تعالی و ترقی نیاز دارند

مقالات علمی با ترجمه مستقیم سایت بزرگ دنیای خوب زندگی

پر کردن شکاف دستاورد مربوط نیست

اعتبار: Shutterstock / Pressmaster

آمارهای اخیر پژوهشگاه سیاست آموزش نشان می دهد که 100 سال دیگر طول خواهد کشید تا شکاف پیشرفت تحصیلی بین دانشجویان ثروتمند و فقیر در انگلستان بسته شود. براساس گزارش Sutton Trust ، هشت مدرسه نخبه بیشترین تعداد دانش آموزان را بین سالهای 2015 و 2018 به آکسبریج اعزام کرده اند که نماینده سه چهارم کلیه مدارس دولتی کشور است.

وزارت آموزش و پرورش ادعا می کند که آموزش "شخصیت" به فقیرترین دانش آموزان به ارتقاء معیارهای دانشگاهی آنها کمک می کند – گویی دانش آموزانی که دارای سوءاستفاده های بیشتری هستند ، "اندوه" ، "پشتکار" و "انعطاف پذیری" ندارند. هیچ تحقیق برای پشتیبانی از این استدلال وجود ندارد. دانش آموزان فقیر فاقد فرصت هستند و نه شخصیت.

تحقیقات من یک مسیر جایگزین را نشان می دهد – مسیری که در دوره ابتدایی آغاز می شود ، از طریق فعالیت های خارج از برنامه. فواید آن برای کودکان و جوانان که در این فعالیت ها شرکت می کنند به خوبی مستند شده است. مزایای آن شامل افزایش عزت نفس ، انعطاف پذیری و فرصتی برای دوست جدید است. فعالیتهای خارج از برنامه همچنین نشان می دهد که نمرات را افزایش می دهد.

اما مطالعات نشان می دهد که کودکان محروم کمتر در این گروه ها شرکت می کنند. فراتر از سن 11 سالگی ، همه دانش آموزان کمتر درگیر می شوند. در این سن ، کودکی که هرگز در فعالیتهای خارج از برنامه شرکت نکرده است ، شرکت نخواهد کرد. بنابراین ، تسلیم شدن زود هنگام و تجربیات مثبت برای ادامه تعامل مهم هستند

می خواستم دریابم که چه چیزی باعث فعالیت و برنامه های فوق برنامه برای کودکان در مدارس ابتدایی می شود و چه مزایایی از این تعامل مداوم دارد. برای این کار ، من 20 داستان از کودکان دارای محرومیت از مدرسه رایگان را که توسط مدرسه ارزیابی شده بودند ، به عنوان رنج قابل توجهی در زندگی خود ، در سنین 9 تا 11 سال ، که هرگز قبلاً در فعالیتهای خارج از برنامه شرکت نکرده بودند ، مستند کردم.

رقابت و بازخورد

اولین کشف قابل توجه این بود که 16 از 20 داستان نمایش داده شده در مورد کودک محروم ، به جای اینکه تصمیم به انجام این کار را بخاطر خواست خود بگیرند ، دعوت شده اند یا برای شرکت در انتخابات انتخاب شده اند. هشت مدرسه فعالیت خود را در روز مدرسه – معمولاً هنگام صرف ناهار – ادغام کرده اند تا در مواقعی که بیشتر این فعالیت ها به صورت تاریخی اتفاق می افتد ، در اختیار کودکانی قرار بگیرند که بعد از مدرسه به کلوپ ها عادت ندارند.

نتایج قابل توجه دیگر این بود که هر باشگاه در تحقیقات من توسط مسابقات یا پروژه ها سازماندهی می شد. بسیاری از فعالیت های فوق برنامه ای که من مطالعه کردم – به عنوان مثال کلوب های بحث ، فوتبال ، هنر و دویدن – با سایر مدارس به رقابت پرداختند و به کودکان این فرصت را دادند که مدرسه خود را نمایندگی کنند. بهبود کارآیی رقابت با موفقیت مهم بود. تحقیقات من نه تنها اهمیت بازخورد بزرگسالان در سازماندهی فعالیت را نشان داد ، بلکه اهمیت بازخورد سایر کودکان ، افزایش بهره وری آنها از تجربه و بالا بردن سطح کارآیی آنها را نیز نشان داد.

در بسیاری از موارد ، ظرف شش ماه از شروع فعالیت ، فرزندان ممتاز برای سفیر شدن وی ، تشویق و آغاز اعضای جدید توسعه پیدا کردند. 7 نفر از 20 كودك بعد از مشاركت بهتر ثبت نام كردند و يك چهارم كودكان در كلاس بهبود يافتند.

شش کودک متعاقباً تصمیم گرفتند که در سایر فعالیتهای فوق برنامه شرکت کنند. چهار کودک بهبود فوری در کار دانشگاهی خود داشتند. 19 کودک از بیست کودک در نتیجه مشارکت ، انعطاف پذیرتر و با اطمینان تر به نظر می رسید.

جلوه های آموزشی

این تحقیق نشان می دهد که بسیاری از کودکان همیشه شرکت در فعالیت ها را انتخاب نمی کنند. بنابراین تأمین فعالیت کافی نیست. دستیاری برای راهنمایی کودک برای مشارکت لازم است. این "آموزش شخصیتی" نیست که دانش آموزان فقیر و محروم به آن احتیاج دارند ، بلکه در مسیر تجربیات مثبت موفقیت و احساس قدردانی قرار می گیرند.

فعالیتهای خارج از برنامه طیف گسترده ای از تجربیات مثبت را ارائه می دهد که ممکن است مورد توجه کودکانی باشد که برای موفقیت در کلاس تلاش می کنند.

نتایج همچنین نشان می دهد که موفقیت باعث موفقیت می شود. هنگامی که کودک در یک منطقه به موفقیت دست یافت ، تمایل به گسترش در سایر مناطق زندگی مدرسه وجود دارد. فعالیتهای خارج از برنامه می تواند انگیزه ای ارزشمند برای مدارس فراهم کند تا احساس هویت و تعلق خاطر کودک را به مدرسه تقویت کند ، تجربه ای معنادار را فراهم می آورد که به آنها امکان تعالی و پیشرفت می بخشد.


این مطالعه اختلافات عظیمی را در مشارکت در فعالیتهای خارج از برنامه با توجه به پیشینه اجتماعی نشان می دهد


ارسال شده توسط
مکالمه




این مقاله از مجاری تحت مجوز Creative Commons مجدداً منتشر شد. مقاله اصلی را بخوانید.مکالمه

استناد:
پر کردن شکاف دستاورد: کودکان به مکانی برای تعالی و پیشرفت نیاز دارند (2019 ، 23 اوت)
برگرفته از 23 آگوست 2019
از https://phys.org/news/2019-08-gap-children-excel.html

این سند مشمول حق چاپ است. جدا از هرگونه معاملات منصفانه به منظور مطالعه و تحقیق خود ، خیر
بخشی را می توان بدون اجازه کتبی تکثیر کرد. محتوا فقط برای اهداف اطلاعاتی ارائه می شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن