اطلاعات عمومی

۱۳ خاصیت شگفت‌انگیز سوپ سیر + طرز تهیه سوپ سیر

هم اکنون این مقاله را در سایت دنیای خوب زندگی می خوانید،این سایت سعی دارد مقاله های مفید و از منابع درست تهیه نماید و همچنین خود به تولید محتوای باکیفیت دست بزند،هدف ما اطلاع رسانی و راهنمایی زندگی خوب برای تمامی کسانی که با ما هستند می توانید برای بهبود مطالب نظرات انتقادات و پیشنهادات خودتان را از طریق ارسال دیدگاه در انتهای این مقاله برای دوستان خود به اشتراک بگزارید

سیر به عنوان یک ماده‌ی افزودنی در آشپزی و پخت و پز شناخته شده‌است. این ماده‌ی خوراکی سبب خوشمزه‌تر و معطرتر شدن غذاها می‌شود. با این حال، آیا می‌دانستید که سیر دارای مزایای زیادی برای سلامتی است و زمانی که با آن یک سوپ خوشمزه درست میکند به طرز حیرت آوری بیماری ها را از شما دور می‌کند؟ در ادامه این نوشتار با ۱۳ خاصیت شگفت‌انگیز سوپ سیر به علاوه طرز تهیه سوپ سیر آشنا می شوید.

۱۳ خاصیت شگفت‌انگیز سوپ سیر + طرز تهیه سوپ سیر

اعتقاد بر این است که سیر ۱۰۰ برابر کارآمدتر از دو قرص آنتی‌بیوتیک است که مردم مصرف می‌کنند. علاوه بر این، اعتقاد بر این است که این ماده‌ی خوراکی تمام ویروس‌ها را از بین می‌برد، به خصوص به وسیله‌ی ماده‌ی شیمیایی موجود در آن که آلیسین نام دارد. این ماده نقش مهمی در کاهش کلسترول، عدم لخته شدن، کنترل فشار خون، مبارزه با سرطان و مبارزه با میکروب‌ها دارد. آلیسین در عین حال دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است.

علاوه بر این، یک مطالعه که توسط دانشگاه واشنگتن صورت پذیرفت، نشان داد که سیر ۱۰۰ برابر کارآمدتر از دو آنتی‌بیوتیک است که برای مبارزه با بیماری‌های باکتریایی و ویروسی و غلبه بر بیماری‌های ناشی از مواد غذایی شناخته شده هستند. به هر روی نقش سیر به عنوان آنتی‌بیوتیک در برخی از مطالعات اثبات شده‌است اما هنگام استفاده از آن به عنوان آنتی‌بیوتیک یادتان باشد که از این ۶ اشتباه پرهیز کنید!

خواص سوپ سیر برای سلامتی

۱. علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را تسکین می‌دهد

مزیت فوق‌العاده‌ی یک کاسه سوپ سیر این است که می‌تواند به تسکین علائم سرماخوردگی و آنفولانزا مانند سرفه، حالت تهوع، ضعف، گرفتگی بینی و غیره است. سیر حاوی روغن‌های معطر است که به عنوان فاکتورهای ضد باکتری و ضدعفونی‌کننده در بدن عمل می‌کنند. خواص ضد باکتری این ماده علیه باکتری‌ها و ویروس‌هایی که باعث سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شوند، عمل می‌کند. این سوپ به خصوص در فصل بارانی بسیار مفید است. علاوه بر این سوپ سیر می‌تواند بدن‌تان را گرم کند.

۲. نورو ویروس را از بین می‌برد

نوروویروس، نوعی ویروس است که به دستگاه گوارش حمله کرده و آن را آلوده می‌کند و سبب بروز استفراغ، اسهال و درد شکم می‌شود. نورو ویروس به راحتی با تماس دست، اشیاء، مدفوع یا استفراغ یک بیمار، گسترش می‌یابد.

۳. غنی از مواد مغذی است و کالری کمی دارد

سیر حاوی مواد مغذی فوق‌العاده‌ از جمله ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. برخی از ویتامین‌های موجود در سیر عبارتند از ویتامین C، ویتامین B۶ و ویتامین B۱. علاوه بر این، سیر همچنین دارای منگنز، سلنیوم و فیبر است. سیر یک ماده‌ی خوراکی بسیار سالم محسوب می‌شود، زیرا حاوی تمام مواد مغذی است (حتی در مقادیر کم) که بدن نیاز دارد مانند کلسیم، پتاسیم و آهن. چه راهی بهتر از مصرف سوپ سیر برای دریافت این مواد مغذی می‌شناسید؟

۴. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

مزایای سیر برای سلامتی از هزاران سال پیش شناخته شده‌است. سیر می‌تواند سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد. این یکی از دلایل استفاده از سیر در انواع مختلف غذاها از جمله سوپ سیر است.

در فصل های بارانی و سرد، مردم بیش‌تر مستعد ابتلا به بیماری‌های مختلف هستند و به طور کلی از علائم سرماخوردگی و آنفولانزا رنج می‌برند. سیر می‌تواند خلط و موکوس موجود در مجاری هوایی را از بین ببرد و سرفه را درمان کند. بنابراین، از این مزیت سیر در فصل سرما غافل نشوید.

۵. یک داروی طبیعی است

سیر هم از خانواده‌ی پیاز است که به عنوان اساسی‌ترین ماده‌ی تشکیل‌دهنده در پخت و پز استفاده می‌شود. به لحاظ تاریخی، سیر معمولا در داروهای تجویزی یا برای بهبود سلامتی در مصر و یونان باستان استفاده می‌شد. سیر با توجه به مواد مغذی مختلفی که دارد، قادر به پیشگیری از بیماری‌های مختلف است. سیر را می‌توان به تنهایی مصرف کرد یا می‌توانید سوپ سیر تهیه کنید و از این خاصیت مهم آن نیز برخوردار شوید.

۶. حالت تهوع را درمان می‌کند

سیر علاوه بر بهبود سیستم ایمنی بدن می‌تواند تهوع و سرفه را  نیز از بین ببرد. تحقیقات نشان می‌دهند که سیر می‌تواند علائم سرفه را تا ۷۰٪ کاهش دهد. اگر در حال حاضر از سرفه، سرگیجه و حالت تهوع رنج می‌برید، بهتر است بلافاصله سیر مصرف کنید. برای این‌که سرحال‌تر شوید، می‌توانید یک سوپ گرم با انواع سبزیجات و سیر حاوی مواد مغذی مفید برای بدن، آماده کنید.

خواص سوپ سیر برای سلامتی

۷. با سرطان مبارزه می‌کند

اخیرا محققان دریافتند که سیر برای جلوگیری از سرطان مفید است. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که سیر یکی از مواد خوراکی بسیار مفید در پیشگیری از سرطان است. سیر می‌تواند تولید سولفید هیدروژن را افزایش دهد که یک ماده‌ی ضد سرطان است و در جلوگیری از انواع سرطان مانند سرطان پستان، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات مفید و موثر است.

سیر علاوه بر سرطان، همچنین قادر است روند تشکیل تومور را در روده‌ی بزرگ آهسته کند. بنابراین مصرف سوپ سیر برای جلوگیری از سرطان بسیار مفید است.

۸. فشار خون بالا را درمان می‌کند

فشار خون بالا عامل مهمی در بروز بیماری‌های قلبی عروقی مانند حمله‌ی قلبی و سکته‌ی مغزی است. تحقیقات نشان می‌دهند که سیر شامل موادی است که فشار خون را تحت تاثیر قرار می‌دهند. این ماده‌ی خوراکی باعث کاهش فشار خون می‌شود در صورتی که به میزان متعادل و به طور منظم مصرف شود.

سیر برای کاهش فشار خون حتی می‌تواند به اندازه‌ی برخی از داروها موثر باشد. برای رسیدن به این هدف، باید مقدار زیادی سیر مصرف کنید. شما می‌توانید سیر را به سوپ اضافه کنید. بعد آن را مصرف کنید. به این ترتیب هم از طعم و مزه‌ی سوپ لذت می‌برید و هم فواید سیر را دریافت می‌کنید.

۹. برای سلامت پوست و مو مفید است

سیر همچنین می‌تواند ظاهر فیزیکی شما را با حفظ سلامت پوست و مو بهبود بدهد. محتوای سیر از پوست شما در برابر حملات رادیکال‌های آزاد که می‌توانند باعث پیری زودرس شوند، محافظت می‌کند. کسانی که از اگزما رنج می‌برند، می‌توانند از سیر در برنامه‌ی غذایی‌شان استفاده کنند. کسانی که می‌خواهند موهای سالم و پوست کف سر سالم داشته باشند، می‌توانند پوست سر را با عصاره‌ی سیر ماساژ بدهند.

۱۰. خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌‌دهد

ثابت شده‌است که سیر برای کاهش فشار خون و کلسترول مفید است. این موضوع به دلیل ترکیب موجود در این ماده به نام آلیسین است. آليسين قادر به تنظيم قند خون و فشار خون است. برای استفاده از آلیسین موجود در سیر، شما باید سیر را خرد کنید. این ماده در صورتی که سیر را به طور کامل و خرد نشده بپزید، خارج نخواهید شد.

۱۱. غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها

آنتی‌اکسیدان‌ها برای مبارزه با رادیکال های آزاد ضروری هستند. رادیکال‌های آزاد می‌توانند سبب پیری زودرس شوند  که یکی از علائم آن چروک روی صورت است. آنتی‌اکسیدان‌ها همچنین برای ترمیم و نگهداری سلول‌های مغزی و عصبی مورد نیاز است. بنابراین، سوپ سیر قادر به کاهش خطر بیماری‌های مغزی و عصبی مانند آلزایمر است و از بدن در برابر این بیماری‌ّها محافظت می‌کند.

۱۲. بدن را سم‌زدایی می‌کند

مواد غیر ضروری باید از بدن دفع شوند، مانند فلزاتی که ممکن است با مصرف غذاها وارد بدن‌تان شود. برای حذف مواد زائد لازم است که بدن سم‌زدایی شود. سیر، در دوزهای بالا می‌تواند به سم‌زدایی مواد زائد کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهند که سوپ سیر قادر به حذف انواع مختلف سم در بدن است و به این  ترتیب می‌تواند فشار خون و علائم سرگیجه را کاهش دهد.

۱۳. ضد باکتری است

سیر حاوی روغن‌های معطر است که به عنوان فاکتورهای ضد باکتری و ضد عفونی‌کننده عمل می‌کنند. این خاصیت سیر که شما آن را از طریق خوردن سوپ دریافت می‌کنید، کمک‌تان می‌کند که از بسیاری بیماری‌ها دور بمانید.

طرز تهیه سوپ سیر

سیر نه تنها خوشمزه است، بلکه فواید زیادی هم دارد. برخی از موارد فوق مزایایی هستند که می‌توان از مصرف سوپ سیر دریافت کرد. علاوه بر تهیه‌ی سوپ سیر می‌توانید این ماده‌ی مغذی را به انواع و اقسام غذاها و خوراک‌ها اضافه کنید. فقط فراموش نکنید که سیر هم به صورت پخته و هم به صورت خام مفید است.

مواد لازم برای تهیه سوپ سیر

– ۵۰ حبه

– ۲ قاشق غذاخوری کره

– ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون

– ۲ عدد پیاز

– ۶ فنجان سوپ مرغ (۲۵۰ میلی‌لیتر)

– سبزیجات تازه: آویشن، جعفری، برگ بو

– ۳ فنجان نان ساده

– ۱ فنجان خامه ترش

روش تهیه سوپ

– فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. سیر را خرد کرده و سپس با روغن زیتون مخلوط کنید. هر دو ماده را لای ورقه‌های آلومینیومی بپیچید. پس از آن، بسته‌ی آلومینیومی را داخل تابه قرار بدهید. آن را به مدت ۹۰ دقیقه در فر بگذارید. پس از گذشت این مدت آن را از فر خارج کنید و کمی صبر کنید تا خنک شود.

– از سوی دیگر، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و دو قاشق غذاخوری کره را با آب مرغ مخلوط کنید، ترکیب را داخل قابلمه بریزید و سپس آن را روی شعله‌ی متوسط حرارت بدهید. پیاز را نیز داخل یک تابه‌ی حاوی روغن به مدت ۱۰ دقیقه حرارت بدهید و در عین حال آن را مدام هم بزنید.

– در مرحله‌ی بعد، سیر را به مخلوط اضافه کنید. آرام هم بزنید، سپس سبزیجات خرد شده را به ترکیب اضافه کنید.

– دراین مرحله حرارت را پایین بیاورید و نان را به سوپ اضافه کنید. اجازه بدهید ۵ دقیقه بماند تا نان نرم شود.

– ترکیب را با میکسر مخلوط کنید تا یک بافت نیمه کرمی پیدا کند. سپس دوباره آن را به ظرف سوپ برگردانید و کمی خامه، نمک و فلفل به آن اضافه کنید تا طعم و مزه‌اش بهبود بیابد.

بیایید نگاهی به اطلاعات مربوط به ارزش غذایی سوپ سیر داشته باشیم تا بدانیم که مواد مغذی مختلف موجود در آن است که سبب می‌شود این ماده برای بهبود وضعیت بدن مفید باشد.

* ۱۰۰ گرم سوپ سیر حاوی ترکیبات و مواد مغذی زیر است:

– ۸۳ کالری

– ۲ گرم چربی

– کلسترول ۱۵ میلی‌گرم

– ۱۲۴ میلی‌گرم سدیم

– ۱۳ گرم کربوهیدرات

– ۱ گرم قند

– ۲ گرم پروتئین

– ۱۶.۷ واحد بین‌المللی ویتامین A

– ۰.۶ میلی‌گرم ویتامین C

– ۱ واحد بین‌المللی (IU) ویتامین D

– ۰.۱ میلی‌گرم ویتامین E

– ۰.۲ میکروگرم ویتامین K

– ۰.۱ میلی‌گرم ریبوفلاوین

– ۱.۴ میلی‌گرم نیاسین

– ۰.۱ میلی‌گرم ویتامین ۶B

– ۵.۷ میکروگرم فولات

– ۱۴.۸ میلی‌گرم کولین

– ۶.۳ میلی‌گرم کلسیم

– ۰.۲ میلی‌گرم آهن

– ۳.۸ میلی‌گرم منیزیم

۲۹ میلی‌گرم فسفر

– ۹۶.۴ میلی‌گرم پتاسیم

– ۱۲۴ میلی‌گرم سدیم

– ۰.۲ میلی‌گرم روی

– ۰.۱ میلی‌گرم مس

– ۲.۶ میلی‌گرم سلنیوم

خوب در این نوشتار با مزایای سوپ سیر برای سلامتی و همین‌طور طرز تهیه‌ی آن‌ آشنا شدید. در صورتی که در زمینه‌ی پخت یا مصرف این سوپ تجربه‌ای دارید لطفا آن را در بخش نظرات با خوانندگان ا در میان بگذارید‍!


ترجمه:  سارا فیضی

منبع: دکتر هبن

۱۳ خاصیت شگفت‌انگیز سوپ سیر + طرز تهیه سوپ سیر


گردآوری:دنیای خوب زندگی

مرور بیشتر...

هدیه ما به شما..!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 14 =

بستن

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید