کسب و کار

۵ فایده سیب و کره بادام زمینی یک میان وعده مغذی+طرز تهیه

این مقاله تمام آن‌چه را که باید در مورد ترکیب سیب و کره بادام زمینی به عنوان میان‌وعده بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد از جمله اطلاعات تغذیه‌ای آن، اندازه‌ی توصیه شده و مزایای بالقوه‌ای که برای سلامتی دارد. با ما همراه باشید!

فایده سیب و کره بادام زمینی یک میان وعده مغذی+طرز تهیه

یک میان‌وعده‌ی متعادل و مغذی

سیب و کره بادام زمینی هر یک به تنهایی، مواد غذایی فوق‌العاده مغذی هستند. این دو، هنگامی که کنار هم قرار می‌گیرند، یک تعادل ایده‌آل از مواد مغذی را ایجاد می‌کنند که رسیدن به آن در میان‌وعده‌های محبوب امروزی کار دشواری است.

سیب منبع کربوهیدرات‌ها و فیبرهای کامل است، در حالی که کره‌ی بادام زمینی هم فیبر و هم دوز بزرگی از چربی‌های سالم و پروتئین را ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، هر دوی آن‌ها حاوی انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی هستند که اوضاع سلامتی را بهبود می‌دهند.

حقایق تغذیه‌ای سیب

– یک سیب متوسط ​​(۱۸۲ گرم) مواد مغذی زیر را ارائه می‌دهد:

– کالری: ۹۵

– کربوهیدرات: ۲۵ گرم

– فیبر: ۴.۴ گرم

– پروتئین: ۰.۴ گرم

– چربی: ۰.۳ گرم

– ویتامین C: ۴٪ از مقدار مواد مغذی مورد نیاز روزانه (RDI)

– پتاسیم: ۶٪ از RDI

– ویتامین K: ۵٪ از RDI

یک سیب واحد تقریباً ۱۷٪ از RDI را برای فیبر فراهم می‌کند. این ماده‌ی مغذی نقش مهمی در تقویت دستگاه گوارش و عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد.

سیب همچنین به دلیل داشتن مقدار فراوانی از ترکیبات گیاهی بسیار مفید شناخته‌شده است، ‌ترکیباتی که ممکن است در کاهش استرس و التهاب در بدن شما نقش مثبتی داشته باشند.

حقایق تغذیه‌ای کره بادام زمینی

در حالی که بادام زمینی از نظر فنی جزو دسته‌ی حبوبات محسوب می‌شود، اما مشخصات غذایی آن بسیار شبیه به آجیل است. بنابراین‌، اغلب همراه با آجیل مصرف می‌شود.

کره‌ی بادام زمینی و همچنین کره‌ی سایر مغزها راهی عالی برای افزایش مقدار پروتئین و چربی سالم به وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های سنگین‌تر مانند سیب است.

بیش از ۷۵٪ کالری موجود در کره‌ی بادام زمینی از چربی حاصل می‌شود که بیش‌تر آن‌ چربی غیر اشباع است.

احتمالاً چربی‌های تک غیراشباع به دلیل نقشی که در محافظت از قلب و تقویت سلامت آن ایفا می‌کنند شناخته شده‌اند.

در زیر اطلاعات تغذیه‌ای ۲ قاشق غذاخوری (۳۲ گرم) کره‌ی بادام زمینی را می‌بینید:

– کالری: ۱۸۸

– کربوهیدرات: ۷ گرم

– فیبر: ۳ گرم

– پروتئین: ۸ گرم

– چربی: ۱۶ گرم

– منگنز: ۲۹٪ از RDI

– ویتامین B۳ (نیاسین): ۲۲٪ از RDI

– منیزیم: ۱۳٪ از RDI

– ویتامینE: ۱۰٪ از RDI

– فسفر: ۱۰٪ از RDI

– پتاسیم: ۷٪ از RDI

توجه داشته باشید که همه‌ی انواع کره‌های بادام زمینی از نظر تغذیه‌ای یکسان نیستند. به دنبال برندهایی باشید که قند یا روغن اضافی نداشته باشند، زیرا این مواد افزودنی می‌توانند از ارزش غذایی کلی این محصول کم کنند.

تنها چیزی که کره‌ی بادام زمینی شما باید داشته باشد، بادام زمینی و شاید کمی نمک است.

* خلاصه:

سیب و کره‌ی بادام زمینی هر دو به صورت جداگانه بسیار مغذی هستند. و هنگامی که با هم مصرف می‌شوند، تعادل سالمی از پروتئین، چربی و فیبر را فراهم می‌کنند.

فواید سیب و کره بادام زمینی برای سلامتی

ترکیب سیب و کره بادام زمینی چیزی بیش از یک میان‌وعده‌ی ترکیبی خوشمزه است – این دو می‌توانند برای سلامتی‌تان هم فواید زیادی داشته باشند.

۱. دارای خواص ضد التهابی هستند

التهاب یکی از دلایل اصلی بیماری‌های مزمن از جمله بیماری‌های قلبی و دیابت است.

سیب منبع غنی از فلاونوئیدها است، ترکیبات شیمیایی شناخته‌شده‌ای که دارای پتانسیل ضد التهابی بسیار قدرتمندی هستند.

مطالعات و آزمایشات متعدد روی حیوانات نشان داده‌اند که فلاونوئیدهای موجود در میوه‌هایی مانند سیب ممکن است به کاهش نشانگرهای التهاب کمک کنند، و به این ترتیب به طور بالقوه مانع از پیشرفت بیماری‌های التهابی می‌شوند.

در یک مطالعه، شرکت‌کنندگان که سه وعده گوشت قرمز، گوشت فرآوری‌شده یا غلات تصفیه شده را در هفته با سه وعده آجیل مانند بادام زمینی جایگزین کردند، کاهش قابل‌توجهی را در سطح مواد شیمیایی التهاب‌زا در خون‌شان تجربه کردند.

۲. به تعادل قند خون کمک می‌کند

خوردن میوه‌ها و آجیل‌های کامل – مانند سیب و کره‌ی بادام زمینی – به طور منظم ممکن است در بهبود کنترل قند خون نقش داشته باشد.

یک مطالعه‌ی بزرگ نشان داد که مصرف میوه‌‌ی تازه به میزان بیش‌تر، با کاهش قابل‌توجه خطر ابتلا به دیابت همراه است. در میان کسانی که قبلاً دیابت داشتند، مصرف میوه سبب شده بود که عوارض کم‌تری در اثر این بیماری تجربه کنند.

در عین حال، مطالعات متعدد نشان داده‌اند که مصرف منظم آجیل، از جمله بادام زمینی، به حفظ سطح متوسط ​​قند خون بعد از غذا کمک می‌کند.

سیب با کره‌ی بادام زمینی یک میان‌وعده عالی برای کنترل قند خون است.

۳. پشتیبانی از فرایند هضم

هم سیب و هم کره‌ی بادام زمینی فیبر زیادی دارند، که به شما در بهینه شدن عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند.

فیبر در منظم شدن حرکات روده نقش موثری دارد و از رشد باکتری‌های سالم در روده پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر این، مصرف کافی فیبر ممکن است به پیشگیری و درمان برخی از اختلالات گوارشی، مانند سرطان روده‌ی بزرگ و ریفلاکس اسید کمک کند.

۴. سلامت قلب را بهبود می‌دهد

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف میوه و آجیل به میزان بیش‌تر، از جمله سیب و کره‌ی بادام زمینی، با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی همراه است.

در واقع، میوه‌ها و آجیل‌ها ممکن است در درمان برخی از عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا و التهاب نقش داشته باشند.

علاوه بر این، هر دو ماده‌ی غذایی مقدار قابل‌توجهی فیبر دارند، که می‌تواند به حفظ سطح مناسب کلسترول در بدن کمک کند.

۵. ممکن است به شما در کاهش وزن کمک کند

تحقیقات نشان می‌دهند که میوه و آجیل هر کدام اثرات ضد چاقی خود را دارند، بنابراین ترکیب سیب و کره‌ی بادام زمینی یک میان‌وعده‌ی گیاهی عالی برای افرادی است که در تلاش هستند چند کیلویی از وزن‌شان را کم کنند.

انواع مختلفی از مواد مغذی موجود در میوه و آجیل مانند فیبر و پروتئین در افزایش احساس سیری نقش دارند و می‌توانند منجر به کاهش مقدار کل کالری دریافتی‌تان شوند.

بنابراین، مصرف میان‌وعده‌ی مغذی سیب و کره‌ی بادام زمینی به جای سایر میان‌وعده‌هایی که ارزش غذایی چدانی ندارند، ممکن است یکی از راه‌های مناسب برای رسیدن به اهداف کاهش وزن‌تان باشد آن هم در شرایطی که کاملا احساس سیری دارید.

* خلاصه:

سیب و کره‌ی بادام زمینی می‌توانند از جهات مختلفی از سلامتی حمایت کنند. این مواد خوراکی مغذی قادر هستند به کاهش التهاب و قند خون کمک کنند، از سلامت قلب و دستگاه گوارش حمایت کنند و سبب شوند که وزن بدن‌تان متعادل و سالم بماند.

چه میزان از این میان‌وعده‌ی گیاهی مجاز است؟

مقدار سیب و کره بادام زمینی که باید بخورید کاملاً به مواد مغذی و نیازهای کالری بدن‌تان بستگی دارد.

اگرچه این ترکیب یک میان‌وعده‌ی گیاهی بسیار سالم محسوب می‌شود، اما حفظ تعادل در مورد مصرف انواع خوراکی‌ها از هر گروه غذایی که هستند، بسیار مهم است.

هر چه‌قدر هم که یک ماده‌ی غذایی مفید و مغذی باشد، مصرف بیش از حد آن بیش‌تر آسیب‌زننده است تا مفید. این امر به ویژه در صورتی صادق است که بیش‌تر از کالری مورد نیاز بدن‌تان را بخورید. در صورتی که غذاهای دیگر را هم مصرف نکنید، برای تامین مواد مغذی و ویتامین‌هایی که سیب و بادام زمینی فاقدشان هستند، دچار مشکل خواهید شد.

توصیه‌هایی در رابطه با مصرف این میان‌وعده‌ی گیاهی

یک وعده کره‌ی بادام زمینی معمولاً حدود ۲ قاشق غذاخوری (۳۲ گرم) است، در حالی که منظور از یک وعده سیب تقریباً یک سیب کوچک یا متوسط ​​(۱۵۰-۱۸۰ گرم) است.

این دو ماده‌ی خوراکی در کنار هم، حدود ۲۸۳ کالری، ۸ گرم پروتئین، ۱۶ گرم چربی و ۷ گرم فیبر را برای بدن تأمین می‌کنند.

برای بیش‌تر آدم‌ها، یک وعده از هر یک برای شروع خوب است. ترکیب سیب و کره‌ی بادام زمینی یک میان‌وعده‌ی عالیِ میان روزی برای رفع گرسنگی است که می‌تواند بین ناهار و شام مصرف شود.

اگر فعالیت زیادی دارید یا احساس می‌کنید لازم است کالری بیش‌تری مصرف کنید، می‌توانید مقدار بیش‌تری از آن را مصرف کنید یا آن را همراه با یک کاسه غلات و سبزیجات یا سالاد ترکیب کنید و به این ترتیب یک وعده غذای کامل داشته باشید.

فقط مراقب باشید و به نشانه‌های گرسنگی و سیری بدن‌تان توجه کنید، بنابراین به اشتباه در خوردن مواد غذایی زیاده‌روی نخواهید کرد.

* خلاصه:

مقدار سیب و کره‌ی بادام زمینی که باید بخورید بستگی به نیازهای غذایی بدن خودتان دارد. فقط یادتان باشد که نباید بیش از حد کالری مصرف کنید و فراموش نکنید که انواع غذاهای دیگر را نیز در رژیم غذایی‌تان قرار بدهید.

کلام پایانی

ترکیب سیب و کره‌ی بادام زمینی یک میان‌وعده‌ی کلاسیک خوشمزه و مغذی است.

این دو ماده‌ی خوراکی، هر دو پر از مواد مغذی هستند که سلامتی شما را به روش‌های مختلفی تقویت می‌کنند از جمله کاهش التهاب، ارتقاء سلامت قلب و کنترل قند خون.

مقدار این میان‌وعده‌ی گیاهی که باید مصرف کنید به نیازهای غذایی بدن خودتان بستگی دارد. بهترین حالت این است که این میان‌وعده‌ی مغذی گیاهی را در یک برنامه‌ی غذایی سالم که حاوی انواع میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، مغزها و حبوبات است، قرار بدهید.


ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: هلث لاین

۵ فایده سیب و کره بادام زمینی یک میان وعده مغذی+طرز تهیه


 

منبع:مجله کسب و کار بازده

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن