کسب و کار

۸ بهترین خواص بادمجان برای کلیه که نمی‌دانستید

کلیه‌ها در از بین بردن مواد زائد مضر جریان خون و متعادل ساختن مایعات بدن نقش دارند. برای محافظت از سلامت کلیه‌ها، باید خوراکی‌های سالم را در رژيم غذایی‌تان بگنجانید. در این راستا، خوراکی‌هایی که حاوی آنتی اکسیدان هستند می‌توانند به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد و محافظت از بدن من جمله کلیه‌ها کمک کنند. آن‌ها می‌توانند به پیشگیری از اکسیداسیون و به بیماران دیالیزی یا دچار بیماری مزمن کلیه کمک کنند. به علاوه، خوراکی‌های سالم می‌توانند به آن‌ها به عنوان بیماران کلیوی که التهاب بیشتری را تجربه می‌کند و خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری قلبی دارند کمک کند. پس، توصیه می‌شود بادمجان را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید چون این خوراکی برای بهبود سلامت کلیه بسیار مفید است. بادمجان سرشار از مواد مغذی است و فایده‌های فوق‌العاده‌ای نیز برای سلامتی دارد. در اینجا فهرستی از خواص بادمجان برای کلیه فراهم آورده‌ایم.

بهترین خواص بادمجان برای کلیه

خواص بادمجان برای کلیه

۱. پتاسیم دارد

دلیل اینکه بادمجان برای سلامت کلیه‌ها خوب است این است که در آن پتاسیم وجود دارد. میزان پتاسیم بادمجان پایین است. هر فنجان از آن حاوی ۲ میلی گرم سدیم است. در نتیجه پتاسیم پایین به پیشگیری از مشکلات کلیه کمک خواهد کرد.

به علاوه، برای داشتن کلیه‌هایی سالم، باید یک نوع خوراکی کم پتاسیم دیگر نیز مصرف کنید مثل سیب، بلک‌بری، بلوبری، کلم، هویج، گریپ فروت، لوبیا سبز، قارچ، پیاز، هلو، گلابی، آناناس، آلو، تمشک، توت فرنگی، و هندوانه.

۲. سدیم اندکی دارد

برای محافظت از کلیه، توصیه می‌شود کمتر از ۲.۳۰۰ میلی‌گرم سدیم در روز مصرف و سعی شود فشار خون پایین‌تر از ۱۴۰/۹۰ حفظ شود. پس، بادمجان می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد چون سدیم کمی دارد. در نتیجه، برای بهبود سلامت کلیه‌ها مفید است. تمام آنچه باید انجام دهید خوردن بادمجان به عنوان یک سبزی مفید است. می‌توانید بادمجان را به طرق بسیاری آماده کنید من جمله مارینیت کردن بادمجان‌های قطعه قطعه شده در ادویه، لیمو، و روغن زیتون، سپس آن را روی کباب‌پز قرار دهید. می‌توانید تکه‌های بادمجان را در سفیده‌ی تخم مرغ نیز فرو کنید و سپس در پودر سوخاری بزنید و در روغن سرخ کنید. در واقع، هم مزه‌ی خوبی خواهد داشت و هم فایده‌های بسیاری برای سلامتی.

از طرف دیگر، برای حفظ سلامت کلیه‌ها، باید مصرف خوراکی‌هایی را که سدیم بالا دارند کاهش دهید مانند بیکن، هات داگ، سوپ‌های آماده و کنسروها، کنسرو سبزیجات، ترشی، پنیر خامه‌ای، خوراکی‌های اسنکی یا فست فود مثل چوب شور، کلوچه، چیپس، سس سویا، سرخ کردنی‌ها و نان.

۳. فسفر پایینی دارد

یکی از فایده‌های بادمجان برای سلامتی کلیه تامین وجود فسفر پایین در آن است. به همین خاطر است که به بیماران دچار بیماری مزمن کلیه برای محدود کردن مواد معدنی خاص موجود در غذای مصرفی توصیه می‌شود، چون به پیشگیری از تجمع مواد زائد در خون جلوگیری می‌کند. در نتیجه، بادمجان می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد، چون سدیم، پتاسیم، و فسفر پایینی دارد. در واقع، خوردن بادمجان برای سلامت کلیه چیزی است که باید همیشه مد نظر داشت.

۴. منبع آنتی اکسیدان است

یکی از فایده‌های بی‌نظیر بادمجان برای سلامتی آن است که آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی دارد. محتوای آنتی اکسیدان همچنین شامل وجود فلاونوئیدها و پلی‌فنول‌ها می‌شود که از آسیب رادیکال‌های آزاد پیشگیری می‌کنند. به علاوه، نشان داده شده است خواص آنتی‌اکسیدان‌ها می‌تواند به پیشگیری از سرطان و رشد سلول‌های تومور در بدن کمک کند. در واقع، آنتی اکسیدان ماده‌ مغذی حیاتی برای بدن است چون در مقابل مشکلات سلامتی بخصوصی یک سپر حفاظتی مطمئن ایجاد می‌کند. پس، می‌توانید خوراکی‌های سالمی مانند سبزیجات سبز را به مصرف بادمجان‌تان اضافه کنید تا از نتایج مثبت آنتی اکسیدان‌ها بهره‌مند شوید.

۵. جریان خون را بهبود می‌بخشد

فایده‌ی دیگر بادمجان برای سلامتی بهبود جریان خون است. این به خاطر وجود مواد شمیایی گیاهی بسیار در آن است که به بهبود جریان خون در بدن، به ویژه جریان خون جاری به سمت مغز کمک می‌کند. از این رو، همان طور که می‌دانید بادمجان فایده‌های بی‌نظیری برای سلامتی دارد، شما می‌توانید این خوراکی را به وعده‌های روزانه‌تان اضافه کنید.

۶. به کاهش وزن کمک می‌کند

معلوم شده است خوردن بادمجان به بهبود کاهش وزن کمک می‌کند. این به خاطر کم کالری، بدون چربی بودن و وجود فیبر در آن است. در نتیجه، باعث می‌شود بیشتر احساس سیری کنید. برای بهره‌ی بیشتر توصیه می‌شود با خوردن میوه‌ها و سبزیجات دیگر رژیم غذایی‌تان را متعادل سازید.

۷. حفظ و کنترل فشار خون

همچنین معروف است که بادمجان به حفظ و کنترل فشار خون کمک می‌کند. این به خاطر وجود فلاونوئيدها در بادمجان است. در نتیجه، بادمجان می‌تواند در حفظ فشار خون نرمال و کاهش استرس نیز مفید باشد. عجب فایده‌ی بی‌نظیری، نه؟

۸. کلسترول را کاهش می‌دهد

به خاطر وجود پلی‌فنول‌ها، و آنتی اکسیدان‌ها در بادمجان، این سبزی به کاهش کلسترول کمک می‌کند. در نتیجه، از سیتسم قلب و خون نیز محافظت می‌کند. به علاوه، بر پایه‌ی مطالعات انجام شده نشان داده‌اند بادمجان میزان کلسترول بد بدن را کاهش می‌دهد، اما این اثر زمانی حادث می‌شود که بادمجان در دمایی پایین‌تر از ۲۰۰ درجه پخته شود. با این تفاصیل آیا حاضر هستید بادمجان را به عنوان یک وعده‌ی غذایی امتحان کنید؟

حالا که با فایده‌های بادمجان برای سلامتی کلیه آشنا شدید پس بیاید توصیه‌هایی برای نحوه‌ی مصرف آن را از نظر بگذرانیم.

توصیه‌هایی برای مصرف

– می‌توانید بادمجان را از طریق آب پز، سرخ کردن و حتی ریختن داخل سوپ بپزید.

– به عنوان گزینه‌ای دیگر، می‌توانید میوه‌ها و سبزیجات دیگری مانند فلفل دلمه‌ای قرمز مصرف کنید چون پتاسیم آن پایین و برای رژيم کلیه عالی است.

– به علاوه، کلم نیز پتاسیم پایینی دارد و کم هزینه است، پس افزودنی مقرون به صرفه‌ای برای رژیم غذایی کلیه ‌ها به شمار می‌آید.

– در واقع، مصرف خوراکی‌های سالم من میوه‌ها و سبزیجات به شما کمک می‌کند عملکرد بدن‌تان را بهبود ببخشید. می‌توانید بهترین آن‌ها را انتخاب کنید که نیازهای سلامتی‌تان را به خوبی برآورده می‌کنند. پس با این کار می‌توانید سلامت کلیه‌های‌تان را نیز بهبود ببخشید.

در پایان به عنوان نتیجه‌گیری باید گفت، مصرف بادمجان برای بهبود سلامتی کلیه‌ها چیزی است که باید به آن توجه کرد. این سبزی حاوی ویتامین‌های بالا و همچنین سدیم، پتاسیم، و فسفر پایین است. در نتیجه، می‌توانید هنگام خوردن این غذا سلامتی و ایمنی خود را نیز حفظ کنید. سالم و تندرست باشید!


ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی

منبع: drhealthbenefits

۸ بهترین خواص بادمجان برای کلیه که نمی‌دانستید


 

منبع:مجله کسب و کار بازده

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن