نکاتی در مورد لاغری بعد از زایمان

نکات طلایی در مورد لاغری بعد از زایمان

ميانگين افزايش وزن در زمان بارداری ۹ الی ۱۳ كيلوگرم است . در زمان تولد نوزاد ۷- ۶ كيلوگرم از وزن بدن مادر كاسته ميشود و مدتی طول ميكشد تا باقی مانده اضافه وزن از بين برود.

آيا بچه‌دار شدن به معنی چاق شدن است ؟

مدتی وقت لازم است تا وزن به حالت اوليه باز گردد و اكثر مادران وزن طبيعی خود را در مدت ۱۲- ۸ ماه از خاتمه بارداری به دست می‌آورند. در اين مدت لازم است مادران از برنامه غذايی مناسب پيروی كنند , فعال باشند و باقی كار را به عهده زمان بگذارند.

چه وقت پس از تولد نوزاد ميتوان شروع به رژيم گرفتن كرد ؟

عجله نكنيد و بلافاصله پس از تولد نوزاد رژيم نگيريد . قبل از هر چيز صبر كنيد تا سه ماه از تولد نوزاد بگذرد .در اين مدت فقط غذاهای مناسب و سالم بخوريد و تحرك كافی داشته باشيد .

۵ توصیه برای كاهش وزن برای مادران

۱- مراقب بدن خود باشيد.

بدن در دوران بارداری تحت فشار زيادی قرار ميگيرد. به علاوه چنانچه نوزاد خود را شير می‌دهيد نياز شما به دريافت كالری بيشتر میشود بنابر اين غذای مناسب به مقدار كافی بخوريد تا سالم و سلامت بمانيد.

۲- از غذا‌های مفيد تغذيه كنيد.

مادران نياز به يك رژيم غذائی متعادل با مواد غذائی كافی دارند , اين رژيم بايد حاوی املاح معدنی , ويتامين‌ها و فيبر به مقدار زياد باشد. بايد از خوردن غذا‌های نامناسب وهله هوله و شيرينی جات پرهيز شود.

۳- برای كاهش وزن رژيم سخت نگيريد.

رژيم سخت باعث ميشود كه ناخوش شويد و احتمال چاق شدن مجددشما زياد است .

۴- بتدريج ورزش را شروع كنيد .

بهترين زمان آغاز ورزش ۶ هفته پس از زايمان است . روزانه ۳۰ دقيقه ورزش منظم داشته باشيد. ابتدا از مقدار كم مثلآ ۱۰ دقيقه در روز و با شدت كم شروع كرده و بتدريج مدت و شدت آن را افزايش دهيد . نوع ورزشی كه انجام ميدهيد بايد متناسب با وضعيت جسمانی شما باشد . ورزش انرژی را افزايش میدهد و كمك ميكند بدن شما به حالت اول خود باز گردد.

۵- صبور باشيد.

مرور بیشتر...

0

دیدگاهی بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

1 × 4 =