نکاتی در مورد لاغری بعد از زایمان

می توانید مطالب این صفحه را به اشتراک بگذارید

نکات طلایی در مورد لاغری بعد از زایمان

میانگین افزایش وزن در زمان بارداری ۹ الی ۱۳ کیلوگرم است . در زمان تولد نوزاد ۷- ۶ کیلوگرم از وزن بدن مادر کاسته میشود و مدتی طول میکشد تا باقی مانده اضافه وزن از بین برود.

آیا بچه‌دار شدن به معنی چاق شدن است ؟

مدتی وقت لازم است تا وزن به حالت اولیه باز گردد و اکثر مادران وزن طبیعی خود را در مدت ۱۲- ۸ ماه از خاتمه بارداری به دست می‌آورند. در این مدت لازم است مادران از برنامه غذایی مناسب پیروی کنند , فعال باشند و باقی کار را به عهده زمان بگذارند.

چه وقت پس از تولد نوزاد میتوان شروع به رژیم گرفتن کرد ؟

عجله نکنید و بلافاصله پس از تولد نوزاد رژیم نگیرید . قبل از هر چیز صبر کنید تا سه ماه از تولد نوزاد بگذرد .در این مدت فقط غذاهای مناسب و سالم بخورید و تحرک کافی داشته باشید .

۵ توصیه برای کاهش وزن برای مادران

۱- مراقب بدن خود باشید.

بدن در دوران بارداری تحت فشار زیادی قرار میگیرد. به علاوه چنانچه نوزاد خود را شیر می‌دهید نیاز شما به دریافت کالری بیشتر میشود بنابر این غذای مناسب به مقدار کافی بخورید تا سالم و سلامت بمانید.

۲- از غذا‌های مفید تغذیه کنید.

مادران نیاز به یک رژیم غذائی متعادل با مواد غذائی کافی دارند , این رژیم باید حاوی املاح معدنی , ویتامین‌ها و فیبر به مقدار زیاد باشد. باید از خوردن غذا‌های نامناسب وهله هوله و شیرینی جات پرهیز شود.

۳- برای کاهش وزن رژیم سخت نگیرید.

رژیم سخت باعث میشود که ناخوش شوید و احتمال چاق شدن مجددشما زیاد است .

۴- بتدریج ورزش را شروع کنید .

بهترین زمان آغاز ورزش ۶ هفته پس از زایمان است . روزانه ۳۰ دقیقه ورزش منظم داشته باشید. ابتدا از مقدار کم مثلآ ۱۰ دقیقه در روز و با شدت کم شروع کرده و بتدریج مدت و شدت آن را افزایش دهید . نوع ورزشی که انجام میدهید باید متناسب با وضعیت جسمانی شما باشد . ورزش انرژی را افزایش میدهد و کمک میکند بدن شما به حالت اول خود باز گردد.

۵- صبور باشید.

دیدگاهی بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A
طراحی سایتسئواجاره ویلا و فروش ویلا شمالسرویس و تعمیر کولر گازیاجاره ویلافروش ویلاویلا شمالویلا زیباکنار