مجله اکتیو:آموزش مهارت های فردی و اجتماعی

بهترین میوه‌ها و سبزیجات و نوشیدنی‌ها برای صبحانه رژیمی

بهترین نوشیدنی‌ها برای صبحانه

لاغرها صبحانه می‌خورند. بر اساس یک مطالعه‎ی جدید، این امر یک واقعیت انکار ناپذیر است. هنگامی که محققان ۱۴۷ فرد لاغر اندام را که هیچوقت دچار اضافه وزن نشده بودند مورد بررسی قرار دادند دریافتند که ۹۶ درصد از آنها تقریبا هر روز صبحانه می‌خورند.

انتخاب بهترین نوشیدنیها برای صبحانه

۱- قهوه

اگر عادت به خوردن قهوه شیرین در صبح دارید، به جای آن از قهوه ی سرد تلخ کم چرب استفاده کنید. و اگرحتما می خواهید آن را شیرین کنید، به فنجان خود ٢ قاشق از شربت با طعم مورد علاقه ی خود اضافه کنید. با استفاده از این روش های ساده می توانید تا بیش از ٤٠٠ کالری صرفه جویی کنید.

۲- دتکس(سم زدا)

برخی از میوه ها مانند گریپ فروت، لیمو و خیار دارای خواص ضدعفونی کننده در گوشت و پوست خود هستند. آنها را خرد کرده و به آب بیافزایید تا از مزایای آن ها بهره مندشوید.

۳- چای سبز

ما کشف کرده‌ایم که چای سبز موثرترین ابزار کاهش وزن در جهان است – یک نوشیدنی که برای همه کاربردی است، کم هزینه است، در همه‌ی فروشگاه های مواد غذایی موجود است، و می تواند در همه جا استفاده شود. به معنای واقعی کلمه صدها مطالعه مزایای کاتچین ها را برای سلامتی عنوان کرده اند. کاتچین ها، گروهی از آنتی اکسیدان ها ی موجود در برگ چای سبز است.

۴- اسموتی های بدون چربی بهترین نوشیدنی برای صبحانه

علت این امر می تواند مربوط به محتوای بالای پروتئین، کمک به نگهداری وزن با افزایش سوخت و ساز کالری و حفظ توده عضلانی باشد. اما هنگامی که هدف شما لاغر شدن شکم است، انتخاب پودر پروتئین مناسب مهم بوده و باید در انتخاب آن دقت کنید.

بهترین میوه ها و سبزیجات برای صبحانه

برای رتبه بندی میوه ها و سبزیجات، به بررسی میزان فیبر و قند آنها، پرداختیم.

۱- سیب

در هر میوه متوسط: ۱۹ گرم قند
در هر میوه متوسط: ۴٫۴ گرم فیبر
سیب یکی از بهترین منابع فیبر است .

یک عدد سیب به همراه ماست کم چرب ، یک

صبحانه ی مغذی و ساده برای شماست.

۲- موز

در هر میوه : ۱۴ گرم قند
در هر میوه: ۳ گرم فیبر
موز نه تنها منبع غنی از پتاسیم است، بلکه سرشار از فیبر و آب نیز می باشد. برش های موز را به جو ی دوسر اضافه کنید. همچنین می توانید این برش ها را با مقداری کره ی بادام میل کنید.

۳- گریپ فروت

در هر ۱/۲ فنجان: ۸ گرم قند
در هر ۱/۲ فنجان: ۱ گرم فیبر
گریپ فروت یکی از بهترین میوه ها برای سوزاندن چربی هاست. حتی اگر هیچ تغییری در رژیم غذایی خود ایجاد نکردید، خوردن نصف گریپ فروت قبل از هر وعده ی غذایی می تواند به کاهش یک پوندی شما در طی یک هفته کمک کند. مکانیسم عمل گریپ فروت چگونه است؟ این میوه ی تلخ به کاهش سطح انسولین ،هورمون ذخیره کننده ی چربی ها، کمک می کند. همچنین ۹۰ درصد این میوه آب است، بنابراین با پر کردن حجم معده به کاهش اشتها کمک خواهد کرد.

۴- انواع توت

در هر ۱/۲ فنجان: ۳-۷ گرم قند
در هر ۱/۲ فنجان: ۲-۴ گرم فیبر
توت یکی از بهترین میوه ها برای صبحانه است. توت ها نه تنها غنی از آنتی اکسیدان های مفید برای سلامت قلب هستند، بلکه حاوی مقادیر زیادی فیبر و ویتامین های C و K نیز می باشند. همچنین توت ها دارای پلی فنل ها، مواد شیمیایی که به طور طبیعی باعث کاهش وزن شده و از تشکیل چربی جلوگیری می کنند، نیز هستند.

۵- آلبالو

در هر ۱/۲ فنجان: ۶٫۵ گرم قند
در هر ۱/۲ فنجان: ۱٫۲۵ گرم فیبر
در مطالعاتی که روی موش های چاق صورت گرفت، مشخص شد آلبالو برای سلامتی قلب و وزن بدن مفید است. علاوه بر این مصرف این میوه می تواند بیان ژن های چربی را متوقف کند.

۶- سیب زمینی شیری

در هر ۱/۲ فنجان: ۷ گرم قند
در هر ۱/۲ فنجان: ۲ گرم فیبر
این غذا سرشار از مواد مغذی است و می تواند به شما در سوزاندن چربی ها کمک کند. سیب زمینی شیرین دارای فیبر بالا و شاخص گلیسمی پایین است که این امر بدان معنی است که آن ها به آرامی جذب شده و احساس سیری طولانی مدت را القا می کنند .در نتیجه وعده های غذایی در طول روز تحت کنترل شما خواهد بود.

۷- فلفل دلمه ای

در هر ۱/۲ فنجان: ۱ گرم قند
در هر ۱/۲ فنجان: ۰٫۸ گرم فیبر
با توجه به محتوای بالای ویتامین C موجود در این فلفل ها، خوردن آنها باعث کاهش چربی های ذخیره ای شده و کربوهیدرات ها را به انرژی تبدیل می کند.همچنین مطالعات نشان می دهند که ویتامین C تولید اسید چرب کارنیتین از عضلات را تحریک کرده و با این کار رشد عضلات را بهبود می بخشد.

۸- فلفل هالوپینیو

در هر فلفل: ۰٫۶ گرم قند
در هر فلفل: ۰٫۴ گرم فیبر
با توجه به محتوای کپ سایسین در فلفل های تند، آنها می‌توانند متابولیسم را افزایش دهند. شما می توانید با افزودن هالوپینیو و یا دیگر فلفل های تند به املت و یا آووکادو از آن بهره مند شوید.

۹- کلم بروکلی

در هر ۱/۲ فنجان: کمتر از ۱ گرم قند
در هر ۱/۲ فنجان: ۱ گرم فیبر
استفاده از سبزیجاتی مانند بروکلی، قارچ، گوجه فرنگی و پیاز که سرشار از فیبر و مواد مغذی مفید هستند چه در املت ها چه در ساندویچ و چه در اسموتی ها شما را در طول روز سیر نگه می‌دارند.

۱۰- هندوانه

در هر ۱/۲ فنجان: ۵ گرم قند
در هر ۱/۲ فنجان: ۵ گرم فیبر
هندوانه گاهاً به خاطر داشتن قند بالا مورد توجه قرار نمی‌گیرد ، اما این میوه دارای مزایای چشمگیرى برای سلامتی است. تحقیقات متعددی نشان می‌دهند که خوردن هندوانه می‌تواند باعث کاهش تجمع چربی ها در بدن شود.

۱۱- اسفناج

در هر ۱/۲ فنجان: کمتر از ۱ گرم قند
در هر ۱/۲ فنجان: ۲ گرم فیبر
اسفناج کم کالری و در عین حال دارای فیبر زیادی است که به شما کمک می کند احساس سیری کنید. اسفناج همچنین یک منبع غنی از امگا ۳ و فولات است که باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی، سکته مغزی و پوکی استخوان می‌شود.

۱۲- آووکادو : بهترین صبحانه

در هر ۱/۴ میوه: ۰٫۳۳ گرم قند
در هر ۱/۴ میوه: ۳٫۵ گرم فیبر
یکی از بهترین غذاهای کاهش وزن ، که حاوی حدوداً ۲۰ نوع ویتامین و مواد معدنی در هر وعده است. این میوه همچنین شامل اسید‌های چرب اولئیک بوده که ثابت شده است باعث کاهش چربی شکم می‌شود. آووکادو منبع خوبی از فیبر و چربی است.

مرور بیشتر...

0

دیدگاهی بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

5 × 3 =