مجله اکتیو:آموزش مهارت های فردی و اجتماعی

تکنیکی برای رفع استرس و نگرانی تحت عنوان “جعبه نگرانی”

یک تکنیک برای رفع استرس و اضطراب تحت عنوان: “جعبه نگرانی

برای ساخت جعبه نگرانی شما یک جعبه مقوایی مثل یک جعبه کفش بیارید و دربش رو محکم چسب نواری بزنید. و بالای آن شکافی کوچک مثل صندوق رای گیری ایجاد کنید. حالا هر نگرانی که نسبت به یک موضوع دارید رو روی یک تکه کاغذ بنویسید و داخل جعبه بیاندازید.

جعبه نگرانی

جعبه نگرانی

هر روز نگرانیها و استرس های روزانه تان را نوشته و توی جعبه بیاندازید. بعد از گذشت 6 ماه جعبه را باز کنید و تمام نگرانیهای گذشته خود را مجددا بخوانید.

باور کنید که کلی می‌خندید و از طرفی ملاحظه میکنید که در كمال ناباوری 90 درصد آن استرس‎ها تنها درذهن شما حضور داشتن و عملا هیچوقت اتفاق نیفتادند.

اینطوری مغزتان تعلیم میبیند که به سادگی بابت مسائل کوچک مضطرب نشود این شیوه رابه عادت خوب تبدیل میکند و دیگه در آینده به ساخت جعبه نگرانی دیگر نیازی نخواهید داشت.

جعبه‌ای برای رفع انواع نگرانی‌ها و دلشوره‌ها

بهتر است برای نگرانی‌ها و اضطراب و استرس خود یک جعبه تهیه کنید و و تمامی دغدغه‌های خود را روی کاغذ بیاورید و با قراردادن آنها درون آن جعبه خود را از شر تمامی اضطراب‌ها و تشویش‎ها رها کنید

مجید ابهری، رفتارشناس اظهار کرد: در بسیاری از کشورها به جای انواع داروهای آرام بخش از تکنیک‎های بسیار مفید و ساده برای حل مشکل بیماران استفاده می کنند که ساخت جعبه نگرانی یکی از راهکار‌هایی است که در ابتدا پیش پا افتاده به نظر می آید؛ اما در عمل بسیار مفید و کارآمد خواهد بود.

هر روز نگرانی‌ها و استرس‌های روزانه‌تان را بنویسید و ساعت و تاریخ آن را در زیر صفحه یادداشت کنید. بعد از سه یا شش ماه جعبه را باز کنید و تمام نگرانی‌ها و استرس‌های گذشته تان را دوباره بخوانید، در این صورت مشاهده خواهید کرد که 90 درصد آن استرس‌ها و نگرانی‌ها هیچ وقت اتفاق نیفتاده است و آنها هم که اتفاق افتاده، به آن شدت و غلظتی که فکر می‌کرده‌اید، نبوده است.

این شیوه موجب ایجاد عادت خوب در درونتان می‌شود و مغزتان تعلیم می‌بیند که به سادگی از مسائل کوچک و جزئی مضطرب نشود؛ از این رو شما خواهید دید که در آینده به ساختن جعبه نگرانی دیگری نیاز نخواهید داشت.

0

دیدگاهی بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*