۸ ماده غذایی چربی سوز که خیلی سریع شما را لاغر می‌کنند!

این ۸ ماده غذایی چربی سوز خیلی سریع شما را لاغر می کنند!

یکی از راه‌های رسیدن به تناسب اندام چربی سوزی است. اگر می‌خواهید با مواد غذایی چربی سوز ی کنید و لاغر شوید این نوشتار را حتما بخوانید. غذاهای خاصی اثرات ترموژنیک (سوزاننده چربی) بالایی دارند،‌ یعنی به افزایش سرعت متابولیسم شما کمک می‌‌کنند. بیشتر مردم دقیقا نمی‌‌دانند چه غذاهایی باعث می‌شوند کالری که مصرف کرده ‌اید را سریع‌تر بسوزانید، این غذاها عبارتند از:

فلفل قرمز

دارای ترکیبی به نام کپسایسین است. این ماده بدن را گرم و به شما کمک می ‌کند کالری اضافی را بسوزانید. متخصصان کاهش وزن توصیه می‌کنند که فلفل را به سوپ، سس و برنج اضافه کنید تا قابلیت چربی‌ سوزی رژیم غذایی ‌تان را افزایش دهید.

چای سبز

حاوی ترکیبی موسوم به اپیگالوکتشین‌گالات است؛ آنتی اکسیدانی که باعث می‌ شود بدنتان بهتر از هورمون طبیعی و ناقل عصبی نوراپی‌ نفرین استفاده کند. اثر اصلی نوراپی‌ نفرین در متابولیسم، دادن پیغام جهت سوزاندن سلولهای چربی و انرژی ذخیره شده است.

جو دوسر

سرشار از فیبر است و وقتی بدن می‌خواهد غلات غنی از فیبر را تجزیه کند،‌ در طی مراحل هضم آن دو برابر انرژی مصرف می‌کند و کالری میسوزاند. همچنین فیبرهای رژیمی،‌ اشتهای شما را تنظیم می‌کند و به شما حس سیری طولانی ‌مدت میدهد.

گریپ فروت

یکی از بهترین صبحانه‌‌های چربی سوز، نصف گریپ‌ فروت و یک فنجان قهوه است. این شروع عالی برای روزتان است، به خصوص اگر ۲ ساعت بعد از آن دومین صبحانه خود را، که غذایی سرشار از فیبر و پروتئین است، ‌بخورید. گریپ ‌فروت به بدن کمک می‌کند چربی و کلسترول را حل کند و مانع از سخت شدن رگهای قلب می‌‌شود.

بوقلمون و مرغ

این دو ماده غذایی در چرخه رژیمی به عنوان رژیم دارای «اثر بالای ترموژنیک» شناخته می‌شوند. بوقلمون و مرغ هر دو کالری کمتری از گوشت گاو دارند.

عدس

سرشار از پروتئین است و چربی خیلی کمی هم دارد. در واقع کمترین چربی را در میان غذاهای سرشار از پروتئین دارد. همچنین مصرف یک وعده آن،‌ ۳۵ درصد نیاز روزانه آهن را تامین می‌کند.

ماهی

برخی ماهی‌های خاص سرشار از اسید چرب امگا ۳ هستند،‌ که با افزایش متابولیسم موجب از بین رفتن چربی‌ها می‌شوند. عملکرد رژیمی اسید چرب امگا ۳ مانند پروتئین است. امگا۳ بدن را مجبور به چربی ‌سوزی بیشتر می‌کند و اشتها را در طول روز کنترل می‌کند.

سیب

یک سیب اندازه متوسط، تنها ۸۰ کالری دارد و دارای همه انواع آنتی ‌اکسیدان‌ها است. از آنجایی که سیب سرشار از آنتی ‌اکسیدان است، موجب بهتر شدن جریان خون و ساختن ماهیچه‌های قویتر و سالم‌تر می‌شود. به عنوان یک قانون کلی، معمولا سیب‌های دارای پوست تیره‌ تر را انتخاب کنید. هرچه پوست سیب تیره‌ تر باشد، آنتی ‌اکسیدان و اثرات چربی ‌سوزی آن بیشتر است.

مرور بیشتر...

0

دیدگاهی بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

سیزده − 6 =