مجله اکتیو:آموزش مهارت های فردی و اجتماعی

رژیم انگور برای پاکسازی و سرد کردن طبع بدن

رژیم انگور برای سرد کردن طبع بدن است

رژیم انگور یک رژیم پاکسازی است رژیمی که می‌تواند دستگاه گوارش و کبد شما را تا حد ممکن به سلامت و کارکرد طبیعی خود نزدیک کند. الان که اواخر شهریور است و انگور به بازار آمده و همه جا با خوشه‌های بسیار زیبای انگور تزئین شده است بهتر است با رژیم انگور به متعادل کردن بدن خود بپردازیم. رژمی که برای شما انواع فواید مانند روشن شدن پوست، تنظیم دستگاه ایمنی بدن و کارکرد طبیعی دستگاه گوارش و کبد را به ارمغان می‌آورد.

رژیم انگور

رژیم انگور را در طب سنتی رژیم تبرید یا سرد کننده طبع می‌گویند. کسانی که مشکلاتی مانند دیابت دارند و یا خانم هایی که در دوران شیر دهی به سر می‌‌برند برای بیشتر شدن شیر و یا تنظیم قند خونشان از این رژیم می‌توانند استفاده کنند.

یکی از آمار های جداب در باره انگور مقایسه مواد معدنی، قند و ویتامین‌های آن با شیر مادر است.

شیرمادر                      مادر انگور
آب                ۸۹                         ۸۳
پروتئین          ۱.۵                        ۱.۷
املاح معدنی  ۰.۴                       ۱.۳
قند طبیعی    ۷                            ۱۲

با مقایسه انگور با شیر مادر به راحتی در می یابیم که رژیم انگور یکی از مفید‎ترین رژیم‎های پاک سازی و متعادل سازی بدن است. اما قبل از آن که دستور العمل رژیم انگور را به طور کامل برای شما بازگو کنیم یک نکته مهم را باید باز گو کرد.
رژیم انگور برای پاکسازی و متعادل سازی کار کرد بدن است. شا با رژیم انگور بدن خود را کاملا متعادل و طبیعی می‌کنید و قرار نیست با این رژیم لاغر یا چاق یا عضلانی شوید اما اگر ورزش می‌کنید یا در دوران شیر دهی به سر می‌برید حتما سالی یک بار این رژیم را که ۵ هفته به طول می‌انجامد امتحان کنید. این واقعیت است که اگر کبد شما به خوبی کار کند و دستگاه گوارش شما در حالت طبیعی به سر ببرد نه چاقی سراغی از شما می‌گیرد و نه لاغری مفرد آزارتان می دهد کار کرد طبیعی بدن بدنی متعادل را برای شما به ارمغان می‌آورد.

دستور العمل رژیم انگور برای ۵ هفته

برای شروع شما به انگور های قرمز یا سیاه یا انگور یاقوتی نیاز دارید. پوست نازک و هسته ترد و نرم از مشخصات انگورهایی است که تا ۵ هفته یار شما در رژیم انگور هستند.
قدم اول: در هفته اول ۳۰۰ تا ۵۰۰ گرم انگور را جایگزین وعده صبحانه خود می‌کنید. مابقی روز هم از خوردن فست فود و گوشت زیاد پرهیز کنید. یادتان باشد انگور را با پوست و هسته آن مصرف کنید. و تاظهر هم هیچ چیزی نخوردی.
قدم دوم: در هفته دوم این رژیم این میوه جایگزین وعده شام و صبحانه می‌شود. مقدار انگور در این هفته آزاد است اما اصلا پر خوری نکنید.
قدم سوم: هفته سوم رژیم انگور سخت ترین هفته آن است زیرا جز نان و انگور چیز دیگری نباید خورده شود. نان سالم سبوس دار و انگور در ساعت های ۸، ۱۰، ۱۳ و ۱۹ بجای نهار، شام صبحانه و میان وعده غذای شما را در هفته سوم رژیم انگور می‌سازد.
قدم چهارم: رژیم انگور به یک باره قطع نمی‌شود و سیر آن به صورت سینوسی است. در هفته چهارم از این رژیم مانند هفته دوم صبحانه و شام انگور میل کنید.
قدم آخر: دراین هفته فقط صبحانه ها انگور میل کنید و تا نهار هیچ نخورید.

نکته‌های پایانی

در هنگام این رژیم به یاد داشته باشید که آب خوردن را از دستور کار خود حذف نکیند و روزی ۲ لیتر آب بنوشید. انگور را بشویید اما سعی کنید سفیدی روی انگور که طعم آن را گستر می‌کند را از بین نبرید.
در رژیم انگور پر خوری بسیار بد است و تأثیر رژیم را برعکس می‌کند لطفا فقط به اندازه سیر شدن انگور میل کنید.
بهترین زمان این رژیم شهریور و مهر است که هوا اندکی خنک باشد زمانی که انگور هر ظرف میوه‌ایی را به اوج زیایی خود می‌رساند

مرور بیشتر...

0

دیدگاهی بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*