مجله اکتیو:آموزش مهارت های فردی و اجتماعی

برای افطاری باید به این چند نکته تغذیه‌ای توجه کنید

نکات تغذیه‌ای مناسب برای افطاری

برای افطاری چی بپزم؟ که هم معده رو اذیت نکنه و هم مواد مغذی و ویتامین ها رو در خودش داشته باشه و هم آب کافی که بدنمون از دست داده رو در خودش داشته باشه و با همه این تفاسیر خوشمزه و اشتها برانگیز هم باشد.

افطاری باید سبک باشد

واژه سبک برای غذاها به این معنی هست که زود هضم باشه و در واقع حکم پیش غذا داشته باشه و معده رو آماده کنه برای پذیرش غذا. غذاهای سبک معمولا آبکی هستن و کمتر از گوشت و حبوبات در اونها استفاده میشه.

افطاری باید گرم باشد

باید کاملا به این نکته توجه کنیم که بشقابهای سرد برای افطاری آماده نکنیم. مثلا غذایی مثل سالاد الویه یا ژامبونها یا دسرهای سرد مثل انواع ژله و بستنی اصلا برای افطاری مناسب نیستن. چراکه معده در لحظات اول بعد از 18 ساعت خالی بودن دمای بالایی داره و با ورود غذاهای سرد دچار اسپاسم میشه پس بهتره از غذاهای گرم استفاده بشه.

میتونید از انواع سوپ ها و غذاهای گرم و سبک مثل کاچی و فرنی برای افطار استفاده کنید.

افطاری بهتر است شیرین باشد

معمولا بعد از چند ساعت که بدن بدون غذا سر میکنه، قند خون کاهش پیدا میکنه. به همین دلیل بهتره که در سفره افطاری حتما از مواد غذایی شیرین هم استفاده بشه مانند حلوای هویج. اصلا به همین دلیل هم مرسومه که با خرما افطار میکنن.

انواع سوپ ها برای افطاری مناسب هستن

معمولا سوپ‌ها سبک پخته میشن و به عنوان پیش غذا استفاده میشن. سوپ‌هایی که حاوی سبزیجات پخته و آب مرغ یا آب گوشت هستن و یا با شیر درست میشن گزینه های مناسبی برای افطاری هستن. چرا که بسیار مغذی و سبکن و هم میتونن آب از دست رفته بدن رو جبران کنن و هم ویتامینها رو به بدنمون برسونن.

انواع فرنی ها و شیر برنج ها برای افطاری مناسب هستن

فرنی ها و شیر برنج ها هم گرم و آبکی و سبک هستن و هم به خاطر شیرینی ای که دارن میتونن قند از دست رفته بدن رو جبران کنن. همچنین به خاطر همین شیرینی خیلی هم محبوب هستن و در سفره های افطاری کشورمون مرسوم هستن. به ویژه اینکه در اکثر اونها زعفران و گلاب استفاده میشه و نقش ویژه‌ای در ایجاد نشاط دارن.

مرور بیشتر...

0

دیدگاهی بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*