لاغری و تناسب اندام با طناب‌زدن

طناب‌زدن راهی آسان برای لاغر شدن

در نظر خیلی از افراد، طناب‌زدن، بالا و پایین پریدن‌های بی‌نتیجه باشد. نظر شما چیست؟ تا چه حد با فواید این ورزش آشنایی دارید؟‌ اگر به‌دنبال راهی آسان و کو هزینه برای لاغر شدن هستید و می‌خواهید تمرینات ورزشی موردنظرتان را جذاب و پرنشاط کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به‌سراغ طناب‌زدن بروید.

خرید طناب ورزشی یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌هایی است که می‌توانید برای سلامتی‌تان داشته باشید؛ زیرا ورزش با طناب باعث بهبود شرایط قلبی و عروقی شما شده و برای انجام این ورزش نیاز به فضای خاصی نخواهید داشت؛ فقط کافی است یک طناب بخرید، تایمر روی گوشی خود نصب کنید و کمی خلاقیت چاشنی تمرینات ورزشی خود کنید!

چرا طناب‌زدن فوق‌العاده چربی‌سوز است؟

بدن انسان برای اینکه یک لیتر اکسیژن جذب کند، حدوداً ۵ کالری می‌سوزاند. این بدین معنی است که اگر به‌سراغ ورزش‌هایی بروید که عضلات بیشتری درگیر شود به اکسیژن بیشتری نیز نیاز پیدا خواهید کرد و این یعنی برای جذب اکسیژن به انرژی بیشتری نیاز دارید (کالری بیشتری خواهید سوزاند). اگر تا به‌حال فقط یکبار هم از روی طناب پریده باشید، می‌دانید که با اولین پرش‎ها ضربان قلب به شدت بالا رفته و بدن شروع به کالری‌سوزی می‌کند.

۷ دلیل برای تاثیر طناب‌زدن

۱_ طناب‌زدن باعث افزایش انعطاف‌پذیری و خاصیت ارتجاعی عضلات پاها می‌شود و احتمال آسیب‌دیدگی پاهای‌تان را کاهش می‌دهد­. اگر به‌صورت منظم طناب بزنید، عضلات ساق پا تقویت شده و خاصیت ارتجاعی تاندون‌ها و رباط‌های پای شما نیز بیشتر خواهد شد. سعی کنید در حین تمرین با طناب روی پاشنه پای خود پایین بیایید.

۲_ طناب‌زدن باعث افزایش تعادل و هماهنگی بدن می‌شود. ریتمی که طناب‌زدن دارد به افزایش هماهنگی بین پاها، چشم‌ها و دست‌ها کمک بسیاری خواهد کرد.

۳_ طناب‌زدن باعث بهبود شناخت شما نسبت به بدنتان می‌شود. با کمک ورزش با الگوهای حرکتیِ بدنتان بیشتر آشنا خواهید شد که همین آشنایی موجب بهبود ارتباط سیستم عصبی با مغز، مچ دست‌ها و پاهای‌تان می‌شود. این موضوع شناخت بدن و ارتباط موثرتر اعضا با یکدیگر، به‌خصوص در سنین بالا و برای میان‌سالان و کهن‌سالان اهمیت پیدا می‌کند.

۴_ طناب‌زدن کمک می‌کند تا بتوانید شدت تمرینات دایره‌ای را بیشتر کنید. تمرینات قدرتی که دارای حرکات تناوبی برای کار کردن روی گروه‌های عضلانی مختلف است، باعث بالا رفتن ضربان قلب و افزایش سلامت قلبی و عروقی شما می‌شود. حال اگر یک تمرین ایستگاهی طناب‌زدن را نیز به آن اضافه کنید، شدت تمرینتان به‌صورت قابل توجهی افزایش خواهد یافت. همچنین اگر می‌خواهید کالری‌سوزی بیشتری داشته باشید دو تا سه دقیقه طناب‌زدن درجا را به پایان تمرینتان اضافه کنید.

۵_ با این وسیله قابل حمل، به مسافرت بروید! بسیاری از هتل‌های مدرن و امروزی، اتاقی دارای چندین وسیله ورزشی پایه در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهند که قطعاً یکی از این وسایل، طناب ورزشی است. خب این خیلی خبر خوبی است؛ اما خبر بد این است که کیفیت این وسایل ورزشی بعضاً نامناسب بوده و شاید به جای اینکه برای شما فایده‌ای داشته باشد، باعث آسیب به بدن شما شود. هیچ‌گاه سعی نکنید به‌خاطر اینکه در سفر هستید برنامه ورزشی خود را کنار بگذارید، چون ممکن است به ازای یک هفته، چندین هفته عقب بیفتید.

بهترین کار، بردن وسایل ورزشی مورد نیاز با خودتان است. اگر طناب ورزشی همراه خود داشته باشید، (تقریباً همه هتل‌ها فضای مورد نیاز برای طناب‌زدن را دارند) می‌توانید با خیال راحت سفر کنید.

۶_ سبک و کم‎جا بودن طناب ورزشی این امکان را در اختیارتان قرار می‎دهد تا بتوانید به پارک مورد علاقه‎تان بروید.

باشگاه همراه: بسیاری از پارک‌های شهری دارای امکانات و دستگاه‌های ورزشی است که می‌توانید برای ورزش‌کردن از آنها استفاده کنید، طناب ورزشی خود را نیز حتماً همراه ببرید تا تمرینات کل بدن را انجام دهید و تمام عضلات‌تان را درگیر کنید. تمام تمرینات خود را با طناب‌زدن ترکیب کرده و به‌صورت تناوبی بعد از هر تمرین دو یا سه دقیقه طناب بزنید و سپس به‌سراغ تمرین بعدی بروید.

 

۷_ با طناب‌زدن ۲۰۰ کالری بسوزانید! مقدار کالری‌سوزی در حین طناب‌زدن برای افرادی‌که می‌خواهند وزنشان را کم کنند دارای اهمیت بسیار زیادی است. با هر دقیقه طناب‌زدن، علاوه‌بر تقویت عضلات پا، باسن و شانه‌ها، ۱۰ کالری نیز خواهید سوزاند. این یعنی با دو بار طناب‌زدن ۱۰ دقیقه ای، ۲۰۰ کالری می‌سوزانید .

منبع: فیتامین

مرور بیشتر...

0

دیدگاهی بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

20 − چهارده =