وزنه برداری می‎تواند به بهبود سلامت روان و جلوگیری از اضطراب کمک کند

وزنه برداری می‎تواند به بهبود سلامت روان و جلوگیری از اضطراب کمک کند

یک مطالعه جدید نشان می‎دهد که تمرینهای مقاومتی، بر روی کسانی که با مشکلاتی در سلامت روان مواجه هستند، تاثیر مثبت دارد.

وزنه برداری از بروز اضطراب جلوگیری می‌کند

در سالن ورزش، مردان شاید از ورزیده شدن شانه‌های‎شان و یا مقدار وزنی که این دفعه بلند کرده‎اند با افتخار حرف بزنند ولی معمولا نمی‌شود از آنها توقع داشت که در باره مشکل روحی یا اضطرابی که دارند بگویند. شاید تنها جایی که صحبت از روحیه بهتر در حین ورزش می‎شود موقع دویدن‎ها است.

اما خوب است بدانیم که تمرین هایی شبیه وزنه برداری نیز باعث کاهش استرس در افراد سالم و آنهایی که از اضطراب رنج می‌برند می‌شود.

بررسی که در فصلنامه « Sports Medicine» منتشر شده است حاصل نتیجه گیری کلی از تحلیل چندین تحقیق دیگر صورت گرفته است.

بازبینی ۱۶ تحقیق که در برگیرنده عکس العمل ۹۰۰ نفر می باشد نشان داده است تمرین وزنه زدن به اندازه دارو و مشاور اعصاب، در پایین آوردن مقدار تشویش و اضطراب موثر بوده است.

شاید بد نباشد دفعه بعد وقتی درباره توانایی‎ها و قدرت استقامت خودتان در نبرد با وزنه‌ها حرف می زنید به تاثیر خوشایند روحی که ایجاد میکند هم اشاره داشته باشید.

تمرین اولِ وزنه

این تمرینات مناسب افردی است که می خواهند ورزش با وزنه ها را شروع کنند. تمرین وزنه برداری بهتر است با نظارت افراد با تجربه یا مربی‎ها صورت بگیرد. این تمرین برای دو بار در هفته تنظیم شده است و برای هر تمرین، قرار بر تکرار بین ۸ تا ۱۲ دفعه است. بهتر است بین هر دور از تمرین های متفاوت، حدود نیم تا یک و نیم دقیقه استراحت کنید.

دیدگاهی بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

2 × سه =