متقاعد کردن دیگران برای انجام کاری که می خواهید آن را انجام دهند

 متقاعد سازی مجموعه :مشاوره ۱. ترساندن و سپس تسکین شاید یکی از خبیث ترین راه های روان شناسی روش “ترس سپس تسکین” باشد. این تکنیک بر روی احساسات فرد سرمایه گذاری می کند و به شدت برای مجاب کردن افراد موثر است. در این روش، فریبنده به شخص مقابلش ترس و استرس بسیاری وارد می ...

نگاه کلی

stsrnewznet@

خلاصه : متقاعد سازی سه روش متقاعد سازی را برای شما پیشتهاد میکنیم 1. ترساندن و سپس تسکین 2. ایجاد احساس گنا 3. روش قدم به قدم

رای کاربران: اولین باشید !
0

 متقاعد سازی

مجموعه :مشاوره

۱. ترساندن و سپس تسکین

شاید یکی از خبیث ترین راه های روان شناسی روش “ترس سپس تسکین” باشد. این تکنیک بر روی احساسات فرد سرمایه گذاری می کند و به شدت برای مجاب کردن افراد موثر است. در این روش، فریبنده به شخص مقابلش ترس و استرس بسیاری وارد می کند و سپس آن را برطرف می کند. بعد از این طوفان احساسی، شخص مقابل خلع سلاح می شود و به همین جهت به درخواست های شما پاسخ های مثبت تری خواهد داد.

این تکنیک ترس سپس تسکین به بهترین نحو در روش بازجویی معروف “پلیس خوب و پلیس بد” پدیدار است. در این روش یک نفر شما را به شدت می ترساند و شخص دیگری شما را از دست او نجات می دهد. در این حالت شما بیشتر حاضر به همکاری خواهید بود. این تکنیک را می توان در رفتار های هر روز افراد مختلف مشاهده کرد. برای مثال رفتار مدیرانی که به شما می گویند که ممکن است شرکت قرار داد کار را با شما برای سال بعد تمدید نکند و ممکن است شغل خود را از دست بدهید، سپس از شما می پرسند که آیا می توانید ۷ ساعت در هفته اضافه کاری انجام دهید.

متقاعد سازی

2. ایجاد احساس گنا

در این روش شخص اول به شخص دوم پاداشی روانی و یا فیزیکی می دهد و در ازاء آن هنگامی که شخص اول از شخص دوم درخواستی دارد، شخص دوم تحت فشار روانی قرار می گیرد که پاسخ مثبت دهد. برای مثال همکار تان شما را به یاد زمانی می اندازد که مشکل شما را حل کرده و آن گاه از آن برای تحت فشار گذاشتن شما برای درخواستی که از شما دارد استفاده می کند. یا شخصی که به شما پولی قرض داده است و یا رازی از شما را می داند، شما را با این ابزار تحت فشار قرار می دهد که کاری که می خواهد را برایش انجام دهید.

متقاعد سازی,روانشناسی,مشاوره

متقاعد سازی

3. روش قدم به قدم

این روش خطرناک است زیرا بسیار ساده، نافذ و فریبنده است. در این روش شخص از شما یک درخواست کوچک را مطرح می کند و سپس پشت سر آن در خواست کوچک دیگر و بدین ترتیب ادامه می دهد تا درخواست اصلی خود را مطرح کند برای مثال فروشنده ایی در خیابان به شما درخواست تست بوی عطری را می دهد و سپس از شما درخواست می کند تا به مغازه اش بروید تا عطر های مختلفی را بو کنید و بعد به شما درخواست فروش عطر بسیار خوشبو و ارزان قیمتی را می دهد و الی آخر. چونکه آن شخص شما را وادار کرده که به درخواست اولش پاسخ مثبت دهید، احتمال اینکه شما درخواست دوم و درخواست های دیگر او را نیز قبول کنید به شدت افزایش می یابد.

گردآوری:تیم روانشناسی سایت زندگی خوب

جدیدترین مطالب سایت را از کانال تلگرامی ما دریافت کنید

آیدی کانال:starnewznet@

مرور بیشتر...

0

دیدگاهی بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

چهارده − یک =