برای کاهش وزن، قند خون و کلسترول دارچین بخورید

یافته‌‎های جدید درباره فواید مصرف دارچین

به غذاهائی که می‎پزید، دارچین اضافه کنید. نتایج یک پژوهش تازه نشان داده که این ادویه محبوب می‎تواند متابولیسم را تقویت کند و به کاهش وزن کمک کند.

دارچین ، این ادویه محبوب که در ساختن کیکها، شراب‌های معطر، قهوه با طعم کدو و برخی غذاها مصرف می‌شود، با کاستن خطر ابتلاء به دیابت، کاهش آثار بیماری فراموشی ( آلزایمر ) و کم کردن سطح کلسترول در بدن نیز مرتبط است.

در گزارشی که در شماره دسامبر 2017 مجله متابولیسم چاپ شد، «جون وو» از پژوهشگران انستیتوی علوم حیات در دانشگاه میشیگان و همکارانش، به اثر دارچین بر سلولهای چربی موش‌ها و آدم‌ها توجه کردند. موادی که روغن دارچین را تشکیل می‌دهند، به دارچین مزه و رنگ می‌دهد.

سلولهای چربی، انرژی را به صورت لیپیدها ذخیره می‌کنند. اجداد ما از این ذخیره سازی دراز مدت منتفع می‌شدند، زیرا در آن زمان‌ها به ذخیره چربی‌ها بیشتر نیاز بود، و زمان هائی که غذاهای چرب بدست نمی آمد یا هوا سرد می‌شد، بدن از این ذخایر چربی استفاده می‌کرد.

اکنون اما زمانه عوض شده است. کمی چرب خوری باعث چاقی می‎شود و حالا نکته خوب این است که احتمال تاثیر مثبت دارچین بر چاقی، با توجه به گسترش جهانی این پدیده، بسیار دلگرم کننده است.

به موجب آمار «مرکز کنترل و پیشگیری بیمارها » که شامل بیماریهای قلب و عروق و سرطان هم می‌شود، چاقی یکی از علل عمده ابتلا به سرطان است و از آنجا که دارچین از مواد مورد استفاده گسترده در غذاهاست، شاید قانع کردن بیماران به پیروی از یک رژیم غذائی مبتنی بر دارچین، برای سلامت متابولیک آسان تر از مجموعه‌ای از داروها باشد.

0

دیدگاهی بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

3 × 3 =