مقالات

داده های نظرسنجی نشان می دهد که کلیشه های جنسیتی از دهه 1940 به طور چشمگیری تغییر کرده است

مقالات علمی با ترجمه مستقیم سایت بزرگ دنیای خوب زندگی

به گفته پژوهش هایی که توسط انجمن روانپزشکی آمریکا منتشر شده، زنان طی 70 سال گذشته در ایالات متحده آمریکا راه زیادی را طی کرده اند.

آلیس ایگل، Ph.D.، نویسنده این مطالعه می گوید: "بر خلاف ادعاهای سنتی که کلیشه های زنان و مردان ثابت و یا ثابت است، مطالعه ما به دنبال پیدا کردن کلیشه هایی برای تغییر در نقش های اجتماعی انعطاف پذیر است." . "با توجه به نقش زنان و مردان در حال تغییر از اواسط قرن بیستم، اعتقادات مربوط به ویژگی های آنها نیز تغییر کرده است."

جستجو را در روانشناس آمریکایی، مجله پیشرو APA.

Egeley و همکارانش یک تحلیل متشکل از 16 نظرسنجی عمومی را در بیش از 30،000 بزرگسال آمریکایی از سال 1946 تا 2018 انجام دادند. آنها به سه نوع شخصیت پرداختند: شرکت (یعنی محبت، حساسیت)، آژانس ، تهاجم)، صلاحیت (یعنی هوش، خلاقیت) – و این که آیا شرکت کنندگان بر این باورند که هر ویژگی از زنان یا مردان صادق تر است یا اینکه آیا درست است.

کلیشه های شغلی به طرز چشمگیری تغییر کرده اند. به عنوان مثال، در نظرسنجی 1946، تنها 35 درصد از پاسخ دهندگان معتقد بودند که هر دو مردان و زنان هوشمند بودند و برای کسانی که فکر می کردند تفاوت وجود دارد، مردان متفکر ترین جنس کارآمد بودند. از سوی دیگر، در نظرسنجی 2018، 86 درصد مردان و زنان را به عنوان هوشمند میدانستند، 9 درصد فکر میکردند زنان دقیقتر هستند و تنها 5 درصد فکر میکنند که مردان هوشمندتر هستند.

کلیشه های جامعه ای که زنان را نسبت به مردان حساس تر و حساس تر می دانند در طول زمان تقویت می شوند. در مقابل، کلیشه های آژانس که مردان را بیشتر جاه طلبانه و پرخاشگرانه نسبت به زنان می دانند در طول زمان تغییر نکرده اند.

الی گفت، "این کلیشه های فعلی باید ترجیح دهند زنان را استخدام کنند، زیرا کارآیی، البته، نیازمندی شغلی برای تقریبا تمام موقعیت ها است و شغلی به طور فزاینده مهارت های اجتماعی را به نفع خود جذب می کند و مشارکت زنان بیشتر را به یک مزیت افزوده می دهد." "در سمت مثبت کمتری، اکثر نقش های رهبری نیاز به آژانس بیشتری نسبت به شرکت دارند، و به همین دلیل آژانس که نسبت به زنان نسبت به مردان کمتر است، نقص در موقعیت های رهبری است."

نظریه الی این است که تغییر بزرگی در باورهای شایستگی، بخشی از نقش های تغییر دهنده مردان و زنان است. مشارکت نیروی کار زنان از 32 درصد در سال 1950 به 57 درصد در سال 2018 افزایش یافت، در حالی که مشارکت مردان از 82 درصد به 69 درصد کاهش یافت. بر خلاف چند دهه قبل، زنان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا بیشتر از مردان کسب می کنند.

"تفسیر ما از این یافته ها این است که افزایش مشارکت زنان در نیروی کار و آموزش و پرورش آنها در پی افزایش کارایی درک شده است، اما این جدایی حرفه ای و تقسیم نقش های خانوار نهفته در پشت نتایج شرکت و آژانس است."

وقتی زنان وارد شمار زیادی از کارهای پرداخت شده شدند، مشاغلشان با مشاغلی که مهارت های اجتماعی را پاداش می دهند یا به جامعه کمک می کردند، متمرکز بود. طبق گفته Eigli، زنان به طور متوسط ​​در مردان به طور متوسط ​​دو برابر وقت خود را صرف کار خانگی و مراقبت از کودک می کنند. در مقابل، مردان در نقش های رهبری و اشاعه هایی که نیاز به قدرت فیزیکی، رقابت و تعامل با چیزها و مهارت های تحلیلی، ریاضی و فنی دارند، تمرکز می کنند.

"با توجه به این تفاوت های قابل توجه در نقش های متفاوتی از زنان و مردان، افراد به ویژگی های مختلف آنها نسبت می دهند، همانطور که در سایر مطالعات تحقیقاتی نشان داده شده است، بنابراین کلیشه های جنسیتی منعکس کننده وضعیت اجتماعی زنان و مردان در جامعه هستند، اما تغییر زمانی که این وضعیت اجتماعی تغییر می کند."


آیا زنان چه نیازی دارند؟


اطلاعات بیشتر:
کلیشه های جنسیتی تغییر کرده اند: تجزیه و تحلیل زمان متفاوت نظرسنجی عمومی ایالات متحده از سال 1946 تا 2018، روانشناس آمریکایی، 18 ژوئیه 2019. DOI: 10.1037 / amp0000494

ارسال شده توسط
انجمن روانشناسی آمریکا




استناد:
داده های نظرسنجی نشان می دهد که کلیشه های جنسیتی از دهه 1940 به طور چشمگیری تغییر کرده اند (2019، 18 ژوئیه)
دریافت شده در تاریخ 18 جولای 2019
از https://phys.org/news/2019-07-polling-stereotypes-significantly-1940s.html

این سند حق کپی رایت است بجز هر معامله عادلانه برای مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ
قسمت ممکن است بدون اجازه کتبی تولید شود. محتوا فقط برای مقاصد اطلاعاتی ارائه می شود

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن