مجله اکتیو:آموزش مهارت های فردی و اجتماعی

سه ساعت برای کمک به پیشگیری از مشکلات سلامت روان در نوجوانان کافی است –

هم اکنون مقالات سلامت روان را در سایت دنیای خوب زندگی میخوانید.این مقالات برگرفته از منابع خارجی و روز می باشد و توسط این سایت ترجمه و برای شما سروران گرامی نمایش داده می شود.میتوانید نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق فرم ارسال نظرات در انتهای این مقاله برای دوستان خود به اشتراک بگذارید شاد و پیروز باشید.

بر اساس تحقیقاتی که توسط دکتر پاتریشیا کنرود از دانشگاه مونترال و وابسته به آن انجام شد، میزان بروز مشکلات سلامت روانی در میان 509 نفر از جوانان بریتانیایی طی 24 ماه پس از دو جلسه 90 دقیقه ای گروهی به میزان 25 تا 33 درصد کاهش یافت. مرکز تحقیقات بیمارستان جاستین. کنود گفت: “تقریبا یک چهارم آمریکایی 8 تا 15 ساله در سال گذشته اختلال سلامت روانی را تجربه کرده اند. ما می دانیم که این اختلالات با فراوانی عواقب منفی همراه است.” “مطالعه ما نشان می دهد که معلم مداخله ای را انجام داده است که عوامل خطرساز خاصی را برای مشکلات سلامت روان هدف قرار می دهد تا در کوتاهمدت در کاهش افسردگی، اضطراب و اختلالات رفتاری موثر باشد.”

نهمین مدرسه در لندن بزرگ در این مطالعه شرکت کردند که شامل یک گروه کنترل از مدارس بود که دانشجویان هیچ مداخله ای دریافت نکردند. دانشجویان برای ریسک ابتلا به سلامت روان یا سوء مصرف مواد با استفاده از مقیاس شخصیتی تعیین شده مورد ارزیابی قرار گرفتند. مقیاس عوامل شخصیتی مختلفی را مشخص می کند که به شدت با مسائل رفتاری همبستگی دارند: برای مثال، فردی با سطحی از تکانشگری بیش از پنج برابر احتمال دارد که مشکلات رفتاری شدید در 18 ماه آینده داشته باشد. محققان به دنبال تحریک پذیری، ناامیدی، حساسیت اضطراب و حساسیت به دنبال. مدارس در شرایط مداخله برای مداخلات درمانی به دانشجویان ریسک بالاتری آموزش داده شدند که مدارس کنترل نبودند. مداخلات دو جلسه شامل استراتژی شناختی-رفتاری برای مدیریت شخصیت شخص است. مداخلات شامل “سناریوهای زندگی واقعی” بود که توسط جوانان با ریسک بالا به اشتراک گذاشته شد. گروه ها افکار، احساسات و رفتارهای خود را در زمینه نوع شخصیت خود توضیح دادند – مثلا شناسایی عوامل محرک – و با هدایت معلم، روش های مدیریت مسائل خود را مورد بررسی قرار دادند.

در دو سال پس از مداخله، دانش آموزان هر شش ماه یکبار پرسشنامه ها را تکمیل کردند که محققان را قادر به ایجاد افسردگی، اضطراب، حملات هراس، مشکلات رفتاری و افکار خودکشی نمود. اثرات بالینی قابل توجهی بود که با کاهش 21-26 درصدی علائم افسردگی شدید، اضطراب و مشکلات رفتاری در طی دوره مورد مطالعه قرار گرفت. نوجوانانی که دارای تکانشگری بالا بودند 36٪ شانس گزارش مشکلات روانی را کاهش دادند. به طور مشابه، نوجوانان با حساسیت اضطراب بالا 33 درصد کاهش شانس مشکلات اضطراب شدید را گزارش کردند. نوجوانان با شدت ناامیدی، در علائم شدید افسردگی (23٪) در مقایسه با جوانان با پروفایل های مشابه شخصیتی که مداخله نکردند، کاهش مشابهی داشتند. کنرود گفت: “مداخلات توسط متخصصان آموزش دیده آموزش دیده انجام شده است، و این نشان می دهد که این مداخله کوتاه می تواند زمانی که در سیستم مدرسه اجرا می شود، موثر و پایدار باشد.” “ما در حال حاضر به دنبال مطالعه مشابه است 32 دبیرستان در مونترال برای تست بیشتر اثربخشی این نوع برنامه.”

مدارس علاقه مند به شرکت در این برنامه می توانند از وب سایت این پروژه در http://www.co-venture.ca بازدید کنند

منبع این مقاله:

مواد ارائه شده توسط Université de Montréal. توجه: محتوا را می توان برای سبک و طول ویرایش کرد.

.
گردآوری و ترجمه:بخش سلامت روان دنیای خوب زندگی
منبع:sciencedaily.com

مرور بیشتر...

0

دیدگاهی بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

5 − یک =