مجله اکتیو:آموزش مهارت های فردی و اجتماعی

چگونه مربیان مادران و پدران مهارت های زبان نوزادان را تقویت می کنند –

هم اکنون مقالات سلامت روان را در سایت دنیای خوب زندگی میخوانید.این مقالات برگرفته از منابع خارجی و روز می باشد و توسط این سایت ترجمه و برای شما سروران گرامی نمایش داده می شود.میتوانید نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق فرم ارسال نظرات در انتهای این مقاله برای دوستان خود به اشتراک بگذارید شاد و پیروز باشید.

وقتی صحبت از کمک به دانش آموزان یاد می گیرد، فقط این نیست که والدین چه می گویند، بلکه چگونه آنها می گویند.

صحبت کردن به طور مستقیم با کودک با سبک گفتاری به نام “پدر و مادر” – صحبت کردن به آرامی و واضح، اغلب با صدای بلند و صدای اغراق آمیز، به نظر می رسد توسعه زبان نوزاد را بهبود بخشد. مطالعات جدیدی از موسسه آموزش و علوم مغز دانشگاه واشنگتن (I-LABS) نشان می دهد والدینی که یاد می گیرند چگونه و چرا صحبت کردن با والدین می تواند تاثیر مستقیمی بر واژگان کودکان آنها داشته باشد.

“ما از بیش از 30 سال تحقیق در آزمایشگاه می دانیم که نوزادان ترجیح می دهند پدر و مادر را بیش از سخنرانی استاندارد، و نوزادانی که در خانه در معرض خانواده های بیشتری قرار می گیرند، واژگان بیشتری دارند به عنوان کودکان نوپا”، پاتریشیا Kuhl، استاد علوم و فنون شنوایی و شنوایی – مدیر I-LABS “ما می خواستیم کشف کنیم که آیا والدین از طریق” تطبیق سبک زبان خود “از” مربیگری “بهره مند می شوند و این امر بر نتایج زبان آنها تاثیر می گذارد.”

محققان جدیدی که به صورت آنلاین در Science Developmental Science منتشر شده اند، محققان از ضبط های صوتی از تعطیلات آخر هفته معمولی خانواده های شرکت کننده استفاده می کنند. والدین به طور تصادفی به گروه های “مربیگری” یا “کنترل” اختصاص داده شدند: کسانی که در گروه کنترل ثبت شده بودند، در حالی که گروه های مربیگری نه تنها ضبط شده بودند، بلکه در جلسات مربیگری والدین هم شرکت کردند که طی آن راهنمایی های تعامل زبان دریافت کردند در قالب کارت با نکات “ساخت مغز” از Vroom، و در مورد ضبط آنها با مربی صحبت کرد. كودكانی كه والدینشان در طی این مطالعه مربیگری را دریافت كردند، به طور معناداری بیشتر از 14 ماهگی كلامی بودند.

Parentes چیزی است که بسیاری از مردم به عنوان “بحث بچه” فکر می کنند. دوم این است که معمولا کلمات کلیدی بی معنی و صداهای احمقانه (فکر می کنم: “cutesie-wootsie”)، در حالی که پدر و مادر کاملا سخنرانی گرامری است که شامل کلمات واقعی، صداهای بلند بلند و صدای اغراق آمیز – به نظر می رسد خوشحال و کل تعامل با کودک محققان می گویند، به طور مستقیم با کودک صحبت می کنند و در بسیاری از زبان ها مورد استفاده قرار می گیرند – پدر و مادر در نوزادان با نوزادان به نوزادان و کودکان کمک می کنند تا آنها را به سمت والدین سوق دهد و آنها را به عقب بازگرداند، حتی اگر این فقط بدبختی است.

نجا فریجان رامیرز، یک دانشمند تحقیقاتی در I-LABS و سرب، گفت: “اکثر والدین می دانند که میزان زبان فرزند آنها بسیار مهم است. آنچه ما با آنها از طریق مربیگری به اشتراک گذاشتهایم این است که چگونه با کودکشان صحبت می کنند.” نویسنده مطالعه “ما به آنها تحقیقاتی را درباره پدر و مادر توضیح دادیم و اطمینان دادیم که آنها از ارتباط بین زبان ورودی و سبک خاص خود و نتایج زبان کودکشان آگاهی دارند.”

فرجان رامیرز گفت که تیم تحقیقاتی تصمیم گرفته است تا نقش مربیگری را بررسی کند، زیرا والدین به طور گسترده ای در درک خود در مورد نحوه یادگیری بچه ها صحبت می کنند و نقش خود را در توسعه زبان. به همین علت استخر مطالعه عمدا شامل افرادی از زمینه های مختلف اجتماعی و اقتصادی بود.

این مطالعه شامل 77 والدین و نوزادان آنها بود که در ابتدای پروژه 6 ماهه بودند. تمام خانواده ها یک ضبط کننده سبک وزن داشتند که توسط یک کودک به طور ویژه مورد استفاده قرار می گیرد و از همه روزهای آخر هفته که نوزادان 6، 10 و 14 ماهه بودند، ثبت نام کردند. این دستگاه می تواند همه چیزهایی را که کودک می شنود و همه چیز را می شنود، ثبت کند و بنابراین محققان را قادر به ردیابی گفتار والدین و نوزادان می کند. جلسات مربیگری فردی در شش و 10 ماه رخ داد. محققان ضبط خانواده ها را در هر دو گروه ارزیابی کردند.

جلسات مربیگری برای والدین در گروه مداخله، درس و بازخورد در مورد راهبردهای ارتباطی خاص را فراهم می آورد: والدین، صحبت مستقیم با فرزندان خود و ترکیب زبان در تعاملات یک به یک. در طول جلسات، مربی بازی ضبط سبک های خاص گفتاری و مقایسه ضبط شده والدین خود با اهداف تحقیقاتی برای توسعه زبان کودکان را مقایسه کرد. سپس والدین راهنمایی هایی در مورد چگونگی استفاده از این استراتژی های ارتباطی از طریق روال های روزانه، مانند زمان غذا یا زمان حمام ارائه می شود.

بر اساس مطالعه، بین شش تا 14 ماه، والدین در گروه مربی، میزان سخنرانی فرزند خود را افزایش داده و والدینشان را 15 درصد افزایش دادند. والدین در گروه کنترل رشد کمتری در استفاده از هر دو استراتژی نشان دادند که میانگین آنها حدود 7 درصد بود.

برای اندازه گیری مهارت های زبان کودکان، این دسته بندی ضبط شده کودکان را به عنوان “babbling” طبقه بندی کرد – استفاده از حروف صدادار، صداهای مخلوط صوتی و رشته ای از صداها مانند کلمه – و یا به عنوان کلمات اگر آنها به وضوح کلمات انگلیسی قابل تشخیص است. برای اهداف این مطالعه، تمام والدین شرکت کننده به زبان اصلی انگلیسی صحبت کردند.

محققان دریافتند که نوزادان خانواده های مربی، به طور متوسط ​​در 43 درصد از ضبط شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند، در حالی که نوزادان کنترل 30 درصد از ضبط را پرتاب کردند. علاوه بر این، در 14 ماهگی، نوزادان مداخله به میزان قابل توجهی کلمات بیشتری نسبت به نوزادان کنترل، به وسیله ضبط شده و همچنین گزارش والدین اندازه گیری می شود.

یک کلاهبرداری کلیدی این است که هر والدین می توانند از این استراتژی های ارتباطی استفاده کنند – با استفاده از والدین، در تعامل با کودک – در فعالیت های معمول خود.

فرجان رامیرز گفت: “یادگیری زبان می تواند در طرزالعمل های روزانه، مانند تغییرات پوشک، خرید مواد غذایی و یا به اشتراک گذاشتن یک وعده غذایی، بوجود آید.” “لحظات هر روز و تعاملات روزانه واقعا مهم است، و والدین می توانند چنین لحظاتی بیشتر ایجاد کنند و نسبت به آنها عمیق تر باشند.” این مطالعه نشان داد که گفتار والدین، در گستره وسیعی از زمینه های اجتماعی و اقتصادی، قابل خواندن است.

“پدر و مادر اولین و مهم ترین معلم کودک هستند و ما خوشحالیم که نشان می دهد که آنها می توانند تاثیر مثبت بلافاصله بر رشد زبان فرزند خود داشته باشند. مهارت های زبانی اولیه پیشگویی های مهمی در یادگیری کودک برای خواندن و موفقیت در مدرسه می باشند و والدین می توانند به طور مستقیم بر نتایج فرزند خود تاثیر بگذارند. “

این مطالعه توسط بنیاد خانواده Overdeck و پروژه آماده سازی I-LABS تأمین شده است. نویسندگان دیگر سارا لیلت، مدیر تبلیغات و آموزش در I-LABS و دانشجوی کارشناسی ارشد Melanie Fish بودند.

.
گردآوری و ترجمه:بخش سلامت روان دنیای خوب زندگی
منبع:sciencedaily.com

مرور بیشتر...

0

دیدگاهی بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شدفیلد های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

2 × 2 =